آزمایش خونی که میتواند بیش از 50 سرطان را تشخیص دهد.

فروشگاه آنلاین اتما

logo لطفا منتظر بمانید...

سرویس بهداشت ملی انگلستان (NHS) قرار است آزمایش خونی که توسط شرکت Grail مستقر در آمریکا انجام شده است،  را به صورت عملی انجام دهد که می تواند 50 نوع سرطان را در مراحل اولیه تشخیص دهد. این طرح در پاییز راه اندازی می شود و برای افراد بالای 50 سال با خطر بالای سرطان انجام می شود.

Grail ، یک شرکت مستقر در ایالات متحده ، این آزمایش را با استفاده از الگوریتم method-machine learning ، نوعی هوش مصنوعی که به دنبال تغییرات شیمیایی در قطعات DNA بدون سلول کد ژنتیکی   (cfDNA)  است، توسعه داده است. این مطالعه بر روی 2823 نفر مبتلا به این بیماری و 1254 نفر فاقد آن انجام شده است.

نیکی منون ، یک بازمانده 36 ساله از سرطان پستان که در جنوب لندن مستقر است گفت ، "این به نظر یک برکت است. مخصوصاً برای آن دسته از افرادی که سابقه خانوادگی دارند و نگران خود و اعضای خانواده هستند. من به عنوان یک بازمانده از سرطان ، کاملاً تصدیق می کنم که تشخیص زودهنگام کلید مقابله با این بیماری در حال رشد است و اگر صحت این آزمایش تأیید شود ، خبر بسیار خوبی است. "

آزمایشاتی از این دست ابزاری بسیار مفید خواهد بود که می تواند آرامش خاطر را فراهم کند. نیکی منون گفت: "اگر فرزندی داشته باشم ، مطمئناً از این آزمایش استفاده می کنم."

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی ، سرطان علت اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است ، که تقریباً 10 میلیون نفر در سال 2020 درگیر این بیماری بودند. در انگلیس ، در حال حاضر نیمی از موارد سرطان در مرحله یک یا دو تشخیص داده می شود اما برنامه بلند مدت NHS با هدف تا سال 2028 آن را به سه چهارم افزایش دهید.

میشل میچل ، مدیر اجرایی در Cancer Research UK ، در بیانیه ای گفت ، "این فناوری پتانسیل بسیار خوب و بالایی دارد اما آنچه پزشکان به آن نیاز دارند تشخیص سرطان در مراحل اولیه است ، زیرا می دانیم که این امر بیشترین شانس زنده ماندن را به بیماران می دهد. نتایج حاصل از این مطالعه هنوز به ما نمی گوید که آیا این آزمایش قادر به تشخیص سرطان در مراحل اولیه است یا خیر. "

سر سایمون استیونس ، رئیس اجرایی NHS گفت: "هر روز بیش از هزار نفر مبتلا به سرطان تشخیص داده می شوند. تشخیص به موقع ، به ویژه برای بیماری های سخت مانند سرطان تخمدان و لوزالمعده ، می تواند جان بسیاری را نجات دهد. بنابراین این آزمایش خون می تواند یک تغییر مثبت در مراقبت از سرطان باشد ، به هزاران نفر دیگر کمک می کند تا درمان موفقیت آمیز داشته باشند. "

برچسب ها : آزمایش خون تشخیص سرطان تشخیص سرطان
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تصویر امنیتی