iphone 15 یا Galaxy s24

فروشگاه آنلاین اتما

logo



24Galaxy s در مقابل 15iphone


سامسونگ با استفاده از قدرت هوش مصنوعی پیشرفت می کند .

گلکسی اس 24 گوشی پرچمدار کامپکت و ابتدایی سامسونگ است و با به چالش کشیدن رقبای خود وارد بازار شده است. یکی از این رقبا البته آیفون 15 اپل است که در سپتامبر سال گذشته عرضه شد . بنابراین ، ما اینجا هستیم تا این دو را در مقابل یکدیگر قرار دهیم .

تفاوت‌های بین این دو گوشی در طول چند سال گذشته عمدتاً یکسان باقی مانده است : سه دوربین در مقابل دو ، اندروید در مقابل iOS ، چیپست‌های Bionic اپل در مقابل اسنپدراگون کوالکام ... اما این بار سامسونگ دو تغییر اساسی ایجاد کرده است که آن را بیشتر وارد می‌کند. تمرکز بیشتر بر هوش مصنوعی و گسترش گسترده پنجره پشتیبانی نرم افزار !








اینطور که سامسونگ در حال به رخ کشیدن است، در واقع تاثیر گلکسی ای آی Galaxy AI در بخش‌های زیادی از کهکشانی‌های جدید اس 24 قابل مشاهده است که این فوق‌العاده است. سامسونگ باز هم در رونمایی از گوشی‌های پرچمدارش توانست نگاه‌ها را روی محصولش میخکوب کند.

دوربین
نقشه گوگل مپ
ترجمه آنلاین مکالمه صوتی
برنامه آنلاین Interpreter
انتخاب گزینه ترجمه پیام به زبان‌های دیگر (برای مثال اسپانیایی زبان منتخب متخصص نرم افزار سامسونگ برای نمایش در رونمایی رسمی بود)


به معنای واقعی سامسونگ باریکلا دارد . هوش مصنوعی گوگل به حدی روی تک تک اجزا گوشی تاثیر گذاشته که به راحتی می‌تواند ادعا بهترین بودن را اثبات کند . در این لایو بارها سامسونگ اعلام کرده که با در دست گرفتن هر کدام از گوشی‌های گلکسی S24 قطعا در ثانیه اول متوجه خواهید شد که در حال استفاده از بهترین گوشی دنیا هستید .




طراحی و اندازه



گلکسی اس 24 و آیفون 15 از نظر اندازه و وزن تا حدودی شبیه به یکدیگر هستند و یک گوشی پرچمدار کوچکتر را با قیمت مناسب به خریداران ارائه می دهند. اما شباهت‌ها این بار به همین جا ختم نمی‌شود، زیرا سامسونگ تغییر قابل توجهی (با استانداردهای امروزی) در طراحی تلفن‌های غیر Ultra خود ایجاد کرده است

S24 به سادگی کناره‌های صاف، صفحه‌نمایش صاف و پشتی صاف نیست. لبه‌ها زاویه کمی نسبت به خود دارند تا گوشی را راحت‌تر در دست بگیرید . اگرچه ، هنوز احساس می‌کردیم که S24 کمی بیشتر از حد انتظار در دستانمان فرو رفته است ، وقتی که در طول تجربه عملی خود با تلفن آن را در دست گرفتیم.

از لحاظ حفاظتی، هر دو گوشی دارای رتبه بندی IP68 مقاومت در برابر آب و گرد و غبار هستند که بهترین چیزی است که در حال حاضر در گوشی های پرچمدار رایج دریافت خواهید کرد. یکی از مواردی که آیفون 15 به آن شهرت دارد، شیشه‌ ی با دوام‌تر آن است که «سپر سرامیکی» نامیده می‌شود Galaxy S24 با گوریلا گلس Victus 2 جدید عرضه می شود ، اما برخلاف شیشه Gorilla Glass Armor در S24 Ultra، گفته می شود که Victus 2 جهش بزرگی در دوام ارائه نمی دهد ، بنابراین ما جرات می کنیم حدس بزنیم که محافظت آیفون بهتر است . هنوز در این مورد کمی جلوتر است .

حالا بیایید نگاهی به رنگ های موجود بیندازیم .






رنگ های Galaxy S24 :

بنفشه کبالت
زرد کهربایی
خاکستری مرمر
اونیکس مشکی

رنگ های آیفون 15 :

مشکی
سبز
رنگ زرد
رنگ صورتی
آبی



تفاوت های نمایش


آیفون 15 دارای صفحه نمایشی است که بدون شک یکی از بهترین های موجود در بازار از نظر کیفیت تصویر است . همانطور که گفته شد ، یک نقطه ضعف بزرگ وجود دارد که به وضوح آن را در مقایسه با گلکسی S24 (یا S23) عقب می‌اندازد و آن نرخ به‌روزرسانی 60 هرتز است . در مقابل ، گلکسی اس 24 نه تنها مانند مدل قبلی خود به صفحه نمایش صاف 120 هرتزی خود ادامه می دهد ، بلکه اکنون از نرخ نوسازی متغیر 1 تا 120 هرتز نیز پشتیبانی می کند که باعث می شود صفحه نمایش آن از نظر مصرف انرژی کارآمدتر شود .

علاوه بر این ، اگرچه اپل با آخرین آیفون‌های خود ، از جمله آیفون 15 که به 2000 نیت می‌رسد ، اوج روشنایی را ارتقا داده است ، سامسونگ S24 را به نمایشگر روشن‌تری مجهز کرده است که می‌تواند به 2600 نیت برسد . این یکی از آن اعدادی است که سازندگان سعی می کنند با آن "حقیقت" را منحرف کنند، زیرا عدد داده شده معمولاً با سطح روشنایی کلی صفحه مطابقت ندارد ، اما آزمایشات خود ما نشان می دهد که S24 در واقع بسیار روشن تر از آیفون 15.

به غیر از نرخ تازه سازی و روشنایی ، هر دو گوشی دارای صفحه نمایش OLED با اندازه مشابه هستند که دارای سطوح کنتراست ستاره ای ، تولید مثل رنگ و دقت ، و همچنین عملکرد HDR هستند .







عملکرد و نرم افزار



سامسونگ با پشتیبانی نرم افزاری قدم می گذارد !

گلکسی اس 24 در مورد پردازنده خود در دو نسخه عرضه می شود - درست مانند مدل های قبلی خود در سال 2022 و قبل از آن ها اسنپدراگون 8 نسل 3 (4 نانومتری) برای آمریکای شمالی یا اگزینوس 2400 (4 نانومتری) برای بقیه جهان هستند .

در سمت آیفون ما A16 Bionic اپل را داریم که همان چیپست سال گذشته با آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس بود. فقط به این دلیل که یک سال قدیمی‌تر است و جدیدترین اپل نیست، به این معنی نیست که ناتوان است، زیرا حتی یک سال بعد هنوز هم یکی از بهترین عملکردها است .

حقیقت این است که چیپست اگزینوس را کنار بگذاریم ، هر دو اسنپدراگون 8 نسل 3 و A16 بایونیک نیروگاه های کاملی هستند و برای هر چیزی که بتوان به سمت آنها پرتاب کرد بسیار خوب است ، بنابراین تجربه دنیای واقعی باید به همان اندازه با هر یک از آنها لذت بخش باشد.

حالا در مبحث پشتیبانی نرم افزاری، اپل مدت ها بود که این مزیت را برای گوشی های خود به ارمغان می آورد . با این حال ، پس از اینکه گوگل اعلام کرد از این به بعد به مدت 7 سال از گوشی های پرچمدار خود پشتیبانی می کند ، به نظر می رسد سامسونگ این موضوع را جدی گرفته است و اکنون نیز از پرچمداران خود با 7 سال به روز رسانی اندروید و وصله های امنیتی پشتیبانی می کند .







معیارهای عملکرد :


Geekbench 6 SingleHIGHER IS BETTER Samsung Galaxy S242119
Apple iPhone 152595
Geekbench 6 MultiHIGHER IS BETTER Samsung Galaxy S246820
Apple iPhone 156651
3DMark Extreme(High)HIGHER IS BETTER Samsung Galaxy S244246
Apple iPhone 152950
3DMark Extreme(Low)HIGHER IS BETTER Samsung Galaxy S242588
Apple iPhone 151896



همانطور که از نتایجی که در طول تست‌های عملکرد خود به دست آوردیم ، می‌بینید ، S24 و iPhone 15 تا آنجا که قدرت پردازشی دارند ، عملکرد نسبتاً یکسانی دارند . همانطور که گفته شد ، Exynos 2400 که در داخل واحد S24 ما قرار دارد با اختلاف قابل توجهی A16 Bionic آیفون 15 را شکست داد .





دوربین


دوربین های گلکسی اس 24 به طور خلاصه :
200 مگاپیکسل اصلی (عریض)
12 مگاپیکسل فوق عریض
تله فوتو 10 مگاپیکسلی 3X
12 مگاپیکسل جلو

دوربین های آیفون 15 به طور خلاصه :
50 مگاپیکسل اصلی (عریض)
12 مگاپیکسل فوق عریض
10.5 مگاپیکسل جلو







در پایان روز ، گلکسی S24 خدمات بیشتری ارائه می دهد . شما یک دوربین تله فوتو اختصاصی ، عملکرد گرافیکی بهتر و صفحه نمایش 120 هرتزی نرم‌تر دارید . از سوی دیگر ، آیفون 15 ، عکس‌های واضح‌تری تولید می‌کند و هنوز هم در مورد ضبط ویدیو ، قدرتمند است .

اما همه چیز واقعاً به خدمات و ویژگی های منحصر به فرد این دو تلفن خلاصه می شود . آیا بیشتر مشتاق هستید که ویژگی های هوش مصنوعی S24 را امتحان کنید و از آن دوربین تله فوتو استفاده کنید ؟ یا از طرفداران رویکرد اپل به نرم افزار و اکوسیستم (غیر) معروف اپل هستید ؟ اینها دو سؤال اصلی هستند که باید قبل از تصمیم گیری در مورد کدام یک از آنها بپرسید .

برچسب ها : اپل سامسونگ موبایل گوشی تلفن همراه هوش مصنوعی تکنولوژی اسنپدراگون a16 اسفون گلکسی s24 ios android
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تصویر امنیتی