بهترین گوشی موبایل های سال 2022 برای خرید (قسمت اول)

فروشگاه آنلاین اتما

logo لطفا منتظر بمانید...
دلایل مختلفی برای گران بودن قیمت گوشی های موبایل وجود دارد، توقف در تولید به دلیل همه گیری ویروس کرونا و افزایش هزینه های نیروی کار و تامین قطعات، باعث وقوع مشکلاتی شده اند که تاثیر مستقیم بر قیمت نهایی محصول دارند. گوشی‌های کاملا بی نقص و حرفه ای مانند Apple iPhone 13 Pro Max و Samsung Galaxy Z Fold 3 5G هم اکنون بیش از 1000 دلار قیمت دارند که حتی از یک لپ تاپ خوب هم گران تر هستند.
خوشبختانه، دیگر لازم نیست برای به دست آوردن چیزی شگفت انگیز مبلغ زیادی را خرج کنید، زیرا این روزها تعداد زیادی گوشی هوشمند عالی با قیمتی در حدود 600 تا 800 دلار در دسترس هستند. انتخاب ما برای شما iPhone 13 829 دلاری و دو مدل از برند Google Pixel هستند که با یک قیمت متوسط می توانند پرچمدار حساب شوند.
یک گوشی هوشمند عالی را باید برای حداقل چند سال از آن استفاده کرد. دوربین عالی، صفحه نمایش خوب، عمر باتری طولانی و سرعت کافی برای انجام تمامی کارها در شبکه های اجتماعی و اجرا کردن بازی های مختلف را داشته باشد. از این گذشته، میل مردم به ارتقا دادن روز به روز کمتر می شود و می خواهند مدت طولانی تری از گوشی خود استفاده کنند، پس به دنبال ویژگی های بیشتر در یک محصول هستند. اکثر گوشی‌های درجه یک این روزها از نظر عملکرد و ویژگی‌های خود باهم در رقابت تنگاتنگی هستند بنابراین بهترین انتخاب فقط به ترجیح شخصی هر شخص بستگی دارد.

بهترین گوشی موبایل های سال 2022 تا امروز:

1. Apple iPhone 13


بهترین iPhone برای خرید در سال 2022
از میان چهار نسخه از iPhone که اپل در سال 2021 عرضه کرد، iPhone 13 829 دلاری بهترین گزینه از نظر قیمت، خوش دستی و ویژگی هاست.
این محصول دارای پردازنده ای جدید، باتری بزرگتر، 128 گیگابایت حافظه داخلی و همان سنسور دوربین بزرگ آیفون 12 پرو مکس ولی کوچک تر است.
در واقع، 13 تقریباً شبیه به 12 به نظر می رسد، اما فقط کمی ضخیم تر و سنگین تر است، با برجستگی های دوربین و لنزهای بزرگتر.
در غیر این صورت، همان طراحی کلی، صفحه نمایش 6.1 اینچی
OLED روشن تر، همان دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی و همان شارژر بی سیم MagSafe را دارد. مقاومت یکسان در برابر آب و گرد و غبار (IP68) و پشتیبانی یکسان برای هر دو حالت sub-6GHz و mmWave در شبکه 5G و خیلی ویژگی های دیگر، این محصول را به یکی از بهترین انتخاب های امسال تبدیل می کند که می توانید آن را در پنج رنگ، یکی بیشتر از مدل Pro، خریداری کنید.

نکته قابل توجه تراشه A15 Bionic آیفون 13 این است که در سال‌های پیش رو همچنان سرعت خود را حفظ خواهد کرد، اما اندازه‌گیری روند سرعت در آیفون‌ها دشوار است. تراشه جدید به آیفون 13 کمک می‌کند تا کارآمدتر کار کند، که بدون نیاز به شارژ کردن، تا عصر به خوبی دوام می‌آورد.
با استفاده از سنسور دوربین آیفون 12 پرو مکس که آن را به بهترین دوربین تلفن هوشمند برای عکس و فیلم در سال 2020 کرده بود، دوربین wide-angle آیفون 13 به طرز چشمگیری ارتقا پیدا کرده است. جزئیات عکس واضح و دقیق هستند، رنگ ها بدون اشباع و غنی هستند، فوکوس سریع و قابل اعتماد است، حالت پرتره برای استفاده روزانه به اندازه کافی خوب است، نور کم و دید در شب هر دو استثنایی هستند. از سوی دیگر، دوربین فوق عریض آن برای عملکرد بهتر در نور کم فقط اندکی به روز شده است.
کیفیت ویدیو هم عالی است، دوربین اصلی دارای تثبیت سنسور است که در هنگام راه رفتن به شما کمک می کند. می تواند تمام حالت های مهم را از نظر 4K و حرکت آهسته انجام دهد و همه آنها را به خوبی اداره می کند. حتی به شما امکان می دهد در حالت سینمایی فیلم برداری کنید، که به شما کمک می کند با تغییر عمق میدان، فوکوس بین سوژه ها را به آرامی تغییر دهید.
آیفون 13 با 128 گیگابایت حافظه شروع می شود. از آنجایی که فضای ذخیره سازی آن قابل افزایش نیست و بسته به نحوه استفاده از تلفن، می توانید مدل 256 یا 512 آن را تهیه کنید.
برای اکثر مردم، آیفون 13 انتخاب آسانی است زیرا، عملکرد، طراحی، ویژگی های دوربین و گاهی عمر باتری بهتری نسبت به سایر مدل های آیفون 13 با هزینه کمتر ارائه می دهد.
برای خرید این گوشی از سایت اتما میتوانید اینجا کلیک کنید.

2. Samsung Galaxy S22 Plus



بهترین گوشی اندروید برای خرید در سال 2022
بدون شک افراد ساکن در آمریکا برای خرید گوشی های موبایل بازه انتخابی گسترده تری دارند اما کمیاب شدن گوشی های پیشرفته قیمت مناسب یک معضل بین المللی است. خوشبختانه گزینه هایی که در اینجا معرفی می کنیم، به راحتی در بازار پیدا می شوند که البته Galaxy S22 Plus مناسب ترین انتخاب برای اکثر مردم است.
S22 Plus دارای صفحه نمایش بزرگ و روشن 6.6 اینچی با نرخ رفرش 120 هرتز، چیپست انحصاری سال 2022، اسنپدراگون 8 نسل 1 و سه دوربین پشتی با کیفیت است. تله فوتو 10x یا قلم S داخلی Ultra جزو اقلام همراه این محصول نیستند، اما در مقایسه با S22 استاندارد 6.1 اینچی، صفحه نمایش جادارتری در اختیار شماست. این یک حد وسط راحت است که پیکربندی مناسبی از ویژگی‌ها و اندازه برای اکثر افراد دارد.
در حالی که صفحه نمایش و عملکرد کلی عالی هستند، S22 Plus از نظر عمر باتری کمی ضعیف عمل کرده است. سلول 4500 میلی‌آمپر ساعتی برای کاربرانی که استفاده آنچنانی ندارند یک روز کامل دوام می‌آورد، اما کاربرانی که از گوشی خود بیشتر کار می کشند احتمالا تا پایان روز باتری را تک رقمی می‌کنند. کمی ناامید کننده است که مجبور باشید به مصرف باتری خود در یک تلفن 999 دلاری توجه کنید. اگر عمر و دوام باتری برای شما مهم است، به Google Pixel 6 توجه کنید، که در آن بخش بسیار بهتر عمل می کند.
جدا از باتری، ویژگی های زیادی در مورد S22 Plus وجود دارد. استفاده از صفحه نمایش آن لذت بخش است، سیستم دوربین همه کاره و قابل اعتماد است و سامسونگ بیان کرده است که تا چهار نسل سیستم عامل این دستگاه قابل ارتقا است. طراحی مینیمالیستی و ساده آن کمی جذاب‌تر از Pixel 6 است که در واقع خیلی بزرگ‌تر نیست، اما حجیم‌تر به نظر می‌رسد. ممکن است این یکی از معدود گوشی‌های اندرویدی واقعا سطح بالایی باشد که در حال حاضر در ایالات متحده ارائه می‌شود، اما اجازه ندهید که شما را فریب دهد که فکر کنید فقط به صورت پیش‌فرض برنده است. واقعا دستگاه بسیار خوبی است.

3. iPhone 13 Pro وiPhone 13 Pro Max



بهترین گوشی ها برای عکاسی و فیلمبرداری در سال 2022
هر دو آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس امسال از یک سیستم دوربین پیشرفته استفاده می کنند و بهترین انتخاب برای گوشی های آیفون مناسب برای عکس ها و فیلم ها هستند. دیگر لازم نیست حتما بزرگ‌ترین و گران‌ترین مدل را بخرید تا بهترین سیستم دوربین را داشته باشید شما با هر یک از مدل‌های پرو تجربه مشابهی خواهید داشت.
سه دوربین پشتی - استاندارد عریض، فوق عریض و تله فوتو - با پردازش تصویر اپل ترکیب می‌شوند تا تصاویری خیره‌کننده به‌ویژه در نور کم تولید کنند. اگر کیفیت عکس و فیلم مهم ترین فاکتور شما هنگام خرید گوشی است، 13 پرو محصولی است که باید پول خود را خرج کنید.
13 پرو نسبت به مدل‌های قبلی دارای سنسور دوربین فیزیکی بزرگتری است که به دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی خود اجازه می‌دهد تا نور بیشتری را جمع‌آوری کند و تصاویر با کیفیت تری به‌ ویژه در شرایط نوری تاریک یا چالش‌برانگیز تولید کند. دوربین فوق عریض آن به لطف قابلیت فوکوس نزدیک جدید، قادر به گرفتن عکس های ماکرو خیره کننده است. علاوه بر این، زوم اپتیکال 3 برابری روی لنز تله فوتو پرتره فوق العاده ای را ایجاد می کند. این سنسور بزرگتر و این واقعیت که از تثبیت کننده مبتنی بر حسگر استفاده می کند، ویدیوهای پایدار و زیبایی را حتی در نور کم ایجاد می کند. حتی می‌توانید مستقیماً در ProRes در آیفون 13 پرو فیلم ‌برداری و ویرایش کنید (تا زمانی که یک مدل حافظه 256 گیگابایتی یا بالاتر دارید).
برای کسانی که به دنبال بهترین سیستم دوربین اندرویدی موجود هستند، توصیه می کنیم Google Pixel 6 Pro 899دلاری را تهیه کنند، به خصوص اگر وجود لنز تله فوتو ضروری است. ما دوربین‌ های پیکسل 6 پرو و آیفون 13 پرو را در یک ویدیو مقایسه قرار دادیم و نتایج تقریبا مساوی شدند. در حالی که قابلیت‌های ویدیویی پیکسل 6 پرو هنوز از آیفون عقب تر است، ولی نقطه قوت آن عکاسی است و دوربین تله فوتو آن حتی بهتر از آیفون 13 پرو است.
برای خرید این گوشی از سایت اتما میتوانید اینجا کلیک کنید.

4. Apple iPhone 13 Mini


بهترین گوشی هوشمند کوچک سال 2022
واقعاً تنها یک دلیل برای خرید آیفون 13 مینی وجود دارد، اما این یک دلیل خیلی مهم است: اگر تلفنی می‌خواهید که استفاده از آن در یک دست راحت ‌تر باشد یا در یک جیب کوچک قرار گیرد. آیفون 13 مینی یکی از معدود گوشی های کوچک موجود در بازار است که ویژگی ها و مشخصات بالایی دارد. شما با این محصول در عملکرد، کیفیت ساخت و یا دوربین هیچ کمبودی نخواهید داشت.
اگرچه اندازه آن بسیار کوچکتر از سایر آیفون های عرضه شده در سال جاری است، اما صفحه نمایش 5.4 اینچی Mini هنوز برای پیام های متنی، ایمیل، مرور وب، برنامه ها، ویدئو و بازی ها به اندازه کافی بزرگ است. اما همچنین به اندازه‌ای کوچک است که بیشتر بزرگسالان، حتی آنهایی که دست‌های کوچکی دارند، می‌توانند به راحتی با انگشت شست خود به تمام صفحه نمایش دسترسی پیدا کنند و دیگر نیازی به PopSocket نخواهید داشت.
یک نقطه ضعف مهم برای یک گوشی کوچکتر: آیفون 13 مینی باتری کوچک تری دارد که احتمالا یک روز کامل بدون شارژ دوام نمی آورد. در واقع برای کاربری طراحی شده است که تمام روز با تلفن کار نمی کند. در غیر این صورت، مینی همان گوشی آیفون 13 است: طراحی، پردازنده، دوربین، پشتیبانی از 5G و کیفیت ساخت مشابه مدل بزرگتر را دارد. این فقط کوچکتر است و قیمت کمتری دارد، حدود 100 دلار کمتر.
اگر اندروید را ترجیح می دهید، ایسوس زنفون 8 جایگزین خوبی است. این گوشی کمی بزرگتر از 13 Mini با صفحه نمایش 5.9 اینچی است و Verizon را پشتیبانی نمی کند، اما در غیر این صورت یک پیشنهاد بسیار مشابه است: کیفیت ساخت عالی، پردازنده درجه یک و ویژگی های سطح بالا مانند صفحه نمایش 120 هرتزی. همه در یک دستگاه مناسب جمع شده است.
5. Samsung Galaxy S22 Ultra

یک دستگاه همه کاره
نام "Ultra" در مجموعه گلکسی سامسونگ دیگر به این معنی نیست که شما فقط بزرگترین تلفن را دریافت می کنید. اکنون، به این معنی است که شما بزرگترین تلفن و هر آنچه که باید وجود داشته باشد را دریافت می کنید. S22 Ultra پنج دوربین، یک OLED بزرگ و روشن 6.8 اینچی با نرخ تازه‌سازی تا 120 هرتز و یک قلم داخلی نیز ارائه می‌کند. این کم و بیش جانشین سری نوت stylus-centric است، اما بیشتر از آن، به نظر می رسد این محصول پایان کاری برای گوشی های slab-style است. همچنین قیمت آن 1200 دلار است.
در قلب S22 Ultra چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 قرار دارد که با 8 یا 12 گیگابایت رم عرضه می شود. بدون شک عملکرد آن عالی است. شما به ندرت شاهد مشکل در تماس تلفنی خواهید بود، حتی در هنگام اجرای بازی های گرافیکی فشرده. سامسونگ همچنین قول ارتقای نسخه سیستم عامل تا چهار نسل را می‌دهد، بنابراین Ultra باید برای سال‌های آینده گوشی بسیار خوبی باقی بماند.
قلم S Pen همراه از یک محفظه اختصاصی در پایین گوشی بیرون می‌آید و سامسونگ می‌گوید نسبت به قلم‌های S سال قبل بهبود یافته است. شاید فقط سرعت آن چند میلی ثانیه بهبود یافته باشد، اما مطمئنا پاسخگو و آسان برای استفاده است. می‌توانید به قسمت ویژگی‌های قلم بروید و از گزینه‌های تشخیص دست‌نویس به نوشتار و « Air Actions» که قلم را به یک ترکیب جادویی کنترل از راه دور تبدیل می‌کند استفاده کنید یا فقط می توانید یادداشت هایی را به دلخواه خود بنویسید، انتخاب با شماست.
دوربین ها تا حد زیادی مشابه S21 Ultra هستند، به علاوه چند بهبود مبتنی بر نرم افزار. عکس‌های حالت پرتره با جداسازی سوژه واقعی‌تر، بهتر به نظر می‌رسند، و اکنون می‌توانید از حالت شب با حالت وضوح بالا یا حالت پرتره استفاده کنید. اما نکته پایانی این است که سیستم دوربین S21 Ultra در اینجا هنوز هم به همان اندازه خوب است، از جمله تله فوتو 10x که تقریبا بهترین چیزی است که در هر تلفن هوشمند و در هر مکانی پیدا می کنید.
با وجود ویژگی‌های پرمصرف زیاد روی S22 Ultra، عمر باتری کمی ضعیف است. اگر زیاد از آن کار نکشید یک روز را می تواند دوام بیاورد، کاربران حتما باید حواسشان به درصد باقی مانده شارژ باشد. با این حال، شارژر پر سرعت سیمی 45 واتی این کار را سریع تر می کند.
اگر فکر می کنید که گوشی های نوت قلم دار برای شما مناسب هستند و به صورت مرتب از زوم 10 برابری استفاده می‌کنید، پس حتما S22 Ultra بهترین انتخاب برای شماست. ویژگی‌های تخصصی آن تا حدودی جالب هستند، اما نه آنچنان قدرتمند، به همین دلیل است که انتخاب کلی ما برای بهترین گوشی اندرویدی سامسونگ نیست. اما اگر به دنبال تلفنی هستید که بتواند تقریبا هر کاری را انجام دهد، این محصول انتخاب خیلی خوبی است.
برچسب ها : بهترین گوشی موبایل های سال 2022 برای خرید بهترین گوشی موبایل های سال 2022 گوشی موبایل های سال 2022 گوشی موبایل Samsung Galaxy S22 Plus Samsung Galaxy S22 Plus iPhone 13 Pro وiPhone 13 Pro Max iPhone 13 Pro Max iPhone 13 Pro Apple iPhone 13 Mini Samsung Galaxy S22 Ultra
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تصویر امنیتی