راهنمای خرید انواع تلویزیون

فروشگاه آنلاین اتما

logo لطفا منتظر بمانید...



در این راهنمای خرید قصد داریم تا بهترین تلویزیون‌هایی که می‌توانید با گارانتی معتبر از بازار و البته فروشگاه اتما خریداری کنید را به شما معرفی کنیم. البته، قبل از هر چیزی ما اطلاعاتی کامل از تکنولوژی‌ها، مدل‌ها، پنل‌ها و هر آن چیزی که می‌تواند به شما برای خرید یک محصول ایده‌آل کمک کند، به شما ارائه می‌دهیم. اگر نمی دانید به دنبال چه چیزی باشید، خرید یک تلویزیون جدید می تواند یک تجربه دشوار باشد. همه مشخصات و کلمات اختصاری ممکن است بسیار زیاد باشد و ممکن است نگران باشید که فروشندگان بهترین علاقه شما را ندارند.




به دنبال 120 هرتز باشید :






وقتی صحبت از سرعت می شود ، 60 هرتز خوب است، اما 120 هرتز بهتر است. نرخ بروزرسانی بالاتر حرکت نرم‌تری را برای همه چیز از فیلم‌ها و نمایش‌ها گرفته تا ورزش‌های زنده و بازی‌ها فراهم می‌کند .




به دنبال مجموعه ای سازگار با HDR باشید :







این کار رنگ های واقعی تر و کنتراست بهتری را ارائه می دهد. ترجیحا تلویزیونی را در نظر بگیرید که از فرمت های پیشرفته تر، یعنی HDR10+ یا Dolby Vision پشتیبانی می کند. برخی از هر دو حمایت خواهند کرد. اما تلویزیون‌های QLED سامسونگ، Vizio و TCL میانه‌ای مقرون به صرفه هستند ـ حداقل به دنبال چهار پورت HDMI باشید. و اگر می توانید فرمت جدیدتر HDMI 2.1 را انتخاب کنید ـ برای خرید نوار صوتی برنامه ریزی کنید. اسپیکرهای تلویزیون امروزه بدتر شده اند زیرا صفحه نمایش آن نازک تر است.




اندازه صفحه نمایش :







چه به دنبال یک تلویزیون ساده یا با عملکرد بالا باشید، احتمالاً بزرگترین عامل در تصمیم گیری شما اندازه صفحه نمایش خواهد بود. در نظر بگیرید که معمولاً چند نفر در خانواده شما به طور همزمان تماشا می کنند و قرار است مجموعه جدید خود را کجا قرار دهید. سپس بزرگ‌ترین اندازه صفحه‌نمایش را انتخاب کنید که به راحتی در آن فضا قرار می‌گیرد - و بودجه شما ! اندازه صفحه همچنین به میزان نزدیکی شما به تلویزیون بستگی دارد. اساساً ، اگر بتوانید تک تک پیکسل های صفحه را ببینید ، خیلی نزدیک هستید . یک قانون کلی خوب این است که شما باید در فاصله ای از تلویزیون بنشینید که سه برابر ارتفاع صفحه نمایش برای HD و فقط 1.5 برابر ارتفاع صفحه نمایش برای 4KUltra HD باشد . به عبارت دیگر ، شما می توانید دو برابر نزدیک به یک تلویزیون 4KUHD بنشینید .



وضوح صفحه نمایش: 8k ، 4k یا HD






رزولوشن تعداد پیکسل‌هایی را که تصویر را بر روی یک نمایشگر تشکیل می‌دهند، بر حسب ردیف‌های افقی و ستون‌های عمودی توصیف می‌کند. پیکسل های بیشتر به تصویر واضح تر و جزئیات دقیق تر تبدیل می شوند، بنابراین وضوح بالاتر (تقریبا همیشه) بهتر است. بزرگترین مزیت تلویزیون های 4K این است که اشیاء کوچک روی صفحه دارای جزئیات بیشتری از جمله متن واضح تر هستند . تصویر واضح‌تر همچنین مزیت دیگری دارد که به شما امکان می‌دهد صفحه نمایش را از فاصله کوتاه‌تری مشاهده کنید و تلویزیون‌های بزرگ‌تر را راحت‌تر در خانه‌هایی با اندازه معمولی مشاهده کنید.



وضوح 8K






می‌توانید از تلویزیون‌های 8K (در حال حاضر) صرف نظر کنید. تلویزیون های 8K بسیار گران هستند و فیلم ها و نمایش های 8K هنوز در دسترس نیستند . برای یک تلویزیون 4K خوب 55 اینچی باید حدود 500 دلار بپردازید . می توانید با کمی هزینه کمتر به این کار دست پیدا کنید، به خصوص اگر سایز آن کم شود ، اما مدل های حدود 500 دلاری تصویر بهتر ، بلندگوهای ارتقا یافته و ویژگی های نسل بعدی را ارائه می دهند .



اگر بیشترین رنگ را می خواهید ، آن را دریافت کنید






HDR یکی از ویژگی‌های نسبتاً جدید مجموعه‌های 4K Ultra HD است و مخفف محدوده دینامیکی بالا است که اشاره‌ای به توانایی آن در ارائه رنگ‌های بیشتر، سطوح کنتراست بیشتر و افزایش روشنایی دارد. HDR اساساً ارتقاء فرمت 4k یا Ultra HD است (برای مجموعه‌های HD 1080p قابل اجرا نیست) . برای این ویژگی جدید ، سازندگان تلویزیون نام‌ های جدیدی را برای این مجموعه می‌گذارند تا آنها را از تلویزیون‌های استاندارد 4k Ultra HD متمایز کنند.



سریعتر بهتر است






نرخ آن ، که بر حسب هرتز (Hz) بیان می‌شود، نشان می‌دهد که یک تصویر چند بار در ثانیه روی صفحه نمایش تازه‌سازی می‌شود. نرخ بروزرسانی استاندارد 60 بار در ثانیه یا 60 هرتز است. با این حال، در صحنه‌هایی با اجسام به سرعت در حال حرکت، 60 هرتز می‌تواند همه چیز را تار یا پریشان کند، به‌ویژه در تلویزیون‌های LCD HD. بنابراین، برای ایجاد تصویری محکم‌تر، سازندگان نرخ را دو برابر کردند و به ۱۲۰ هرتز (و در برخی موارد تا ۲۴۰ هرتز) رساندند.



HDMI و اتصالات






به تعداد ورودی های HDMI یک مجموعه توجه کنید . تولیدکنندگانی که به دنبال اصلاح هزینه‌ها هستند ممکن است دوشاخه‌های HDMI کمتری را ارائه دهند. این پورت‌ها می‌توانند به سرعت استفاده شوند: یک نوار صدا، یک Roku یا Chromecast و یک کنسول بازی اضافه کنید ، و شما از سه پورت استفاده کرده‌اید.



LCD، LED LCD، OLED








جدا از مجموعه های پروژکتور، اساساً تنها دو نوع تلویزیون در بازار وجود دارد: LCD و OLED. اگر درآمد قابل تصرف زیادی نداشته باشید، احتمالا یک تلویزیون LCD می خرید. امروزه سهم تلویزیون های ال ای دی ال سی دی است. این مجموعه های HD و Ultra HD از دیودهای ساطع نور (LED) برای روشن کردن صفحه LCD استفاده می کنند و می توانند بسیار نازک باشند. بسیاری از این تلویزیون‌ها می‌توانند بخش‌های خاصی از صفحه‌نمایش را به‌صورت پویا روشن کنند و سایر قسمت‌ها را کم‌نور کنند تا ترکیبی از مناطق روشن و تاریک را در یک صحنه بهتر نشان دهند - ویژگی‌ای که به عنوان کم‌نور فعال یا تیرگی موضعی شناخته می‌شود.



تلویزیون های هوشمند







اکثر تلویزیون‌هایی که اکنون خریداری می‌کنید دارای Wi-Fi داخلی برای اتصال سرویس‌های مبتنی بر اینترنت مانند Netflix، دانلود فیلم‌های درخواستی، بازی کردن یا حتی ارسال پست در فیس‌بوک هستند. جدیدترین مدل‌ها حتی می‌توانند محتوا را در سرویس‌های استریم و برنامه‌نویسی زنده روی کابل و ماهواره جستجو کنند.



برچسب ها : تلویزیون لوازم خانگی شستوشو جارو جارو برقی ظرفشویی لباسشویی پنل تیوی گاز گازرومیزی نتفلیکس رزولوشن hdr صفحه نمایش 4k 8k
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تصویر امنیتی