طرح "چشم سوم" برای کسانی که به گوشی های هوشمند وابستگی شدید دارند

فروشگاه آنلاین اتما

logo لطفا منتظر بمانید...

یک طراح صنعتی  در کره جنوبی  یک راه حل طنزآمیز برای " وابستگان شدید به گوشی های هوشمند" ارائه کرد تا مشکل کاربرانی که نمی توانند به اندازه کافی چشم خود را از صفحه نمایش خود دور کنند تا از برخورد با موانع یا دیوار حین راه رفتن را بگیرند،حل کند.

 

پائنگ مین ووک ، 28 ساله ، یک چشم رباتیک ایجاد کرده است که آن  را"چشم سوم" نامیده است ، برای  کاربرانی که بسیار به  تلفن همراهشان وابسته هستند، آن را به پیشانی خود ببندند تا بتوانند بدون آسیب دیدگی، آن را مرور کنند.

 

این دستگاه هر زمان احساس کرد سر کاربر برای دیدن تلفن هوشمند پایین آمده است ، پلک شفاف خود را باز می کند. هنگامی که کاربر در فاصله یک یا دو متری مانع قرار می گیرد ، دستگاه بوق می زند تا خطر قریب الوقوع را گوشزد کند.

 

پائنگ ، دانشجوی تحصیلات تکمیلی مهندسی طراحی نوآوری در کالج امپریال لندن ، هنگام اثبات استفاده از چشم سوم در اطراف سئول ، گفت: "این نگاه انسانِ آینده با سه چشم است."

"از آنجا که نمی توانیم چشم خود را از تلفن های هوشمند برداریم ، در آینده به چشم اضافی نیاز خواهیم داشت."
 

طراح صنعتی کره جنوبی ، پائنگ مین ووک ، در حالی که از تلفن همراه خود هنگام راه رفتن در خیابان ، در سئول ، کره جنوبی ، 31 مارس 2021 استفاده می کند ، یک چشم رباتیک به نام "چشم سوم" را بر پیشانی خود نشان می دهد.
در اختراع پائنگ
 از سنسور ژیروسکوپ برای اندازه گیری زاویه اریب گردن کاربر و حسگر اولتراسونیک برای محاسبه فاصله بین چشم رباتیک و هرگونه مانع استفاده شده است. هر دو سنسور با یک باتری به یک میکروکنترلر تک برد منبع باز متصل می شوند.

نمایش این دستگاه توسط پائنگ در سئول این هفته توجه رهگذران را به خود جلب کرد.

لی اوک جو ، ساکن سئول گفت: "من فکر می کردم که او مانند یک آدم فضایی چشمی به پیشانی خود دارد." "این روزها بسیاری از جوانان می توانند هنگام استفاده از تلفن همراه خود دچار حادثه شوند. این برای آنها خوب است."

 

 پائنگ  گفت که چشم سوم به عنوان یک هشدار در نظر گرفته شده است ، و نه یک راه حل واقعی برای معتادان به تلفن های هوشمند که به جایی که می خواهند توجه نکنند.

 

وی گفت: "با ارائه این راه حل طنزآمیز ، امیدوارم مردم شدت اعتیاد به گجت را تشخیص دهند و به خود نگاه كنند."

برچسب ها : چشم سوم گوشی هوشمند زامبی های تلفن همراه
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تصویر امنیتی