22 آذر 1399 0 771 تکنولوژی .
کوکیهای تبلیغاتی این وبسایتها برای ردیابی دادههای خصوصی کاربران مورد استفاده قرار میگرفته است و کاربراناز این موضوع بی خبر بودهاند و حریم خصوصی آنها درنظر گرفته نشده است.
CNIL سه مورد عدم رضایت کاربران را درباره کوکیهای غیرضروری از سوی وبسایت گوگل و دو مورد تخلف برای آمازون که بنا بر ماده ۸۲ قانون حفاظت از دادهها باید جریمهای برای آن وبسایتها درنظر گرفته شود.
هرچند آمازونپس از ورود کاربر به سایت بنری در مورد استفاده از کوکی نمایش می دهد، اما این بنر اطلاعات لازم را در رابطه با ردیابی تبلیغاتی کاربر ارائه نمی کند وبه افراد اجازه نمیدهد رضایت خود را اعلام کنند.
ظاهرا وبسایت آمازون نیز به صورت شفاف شرایط را برای کاربران خود توضیح نداده است و با توجه به اینکه غولهای فناوری از کوکیها برای ردیابی تبلیغات استفاده میکنند، طبق قانون همه چیز باید برای کاربران شفاف و روشن باشد.
پاسخ گوگل به این اتهامات:
«کاربرانی که از گوگل استفاده میکنند، انتظار دارند ما به حریم خصوصی آنها احترام بگذاریم. فرقی نمیکند که این افراد دارای حساب کاربری در گوگل باشند یا نداشته باشند. گوگل زیرساختهای قدرتمند و ایمنی دارد و سعی میکند با سیستمهای کنترلی مناسب، خدمات خود را ارائه دهد. تصمیم فرانسه تحت قوانین ePrivacy این تلاشها را نادیده میگیرد. در ادامه با CNIL در ارتباط خواهیم بود تا بتوانیم با درک بهتر مسایل، نگرانیهای موجود را برطرف کنیم.»
پاسخ آمازون به این اتهامات:
«ما با تصمیم CNIL مخالف هستیم. حافظت از حریم خصوصی مشتریان همیشه از اولویتهای اصلی آمازون بوده است. ما همواره روشهای حفظ حریم خصوصی را به روز میکنیم تا اطمینان حاصل کنیم که نیازها و انتظارات مشتریان برآورده میشود. این قوانین کاملا با کلیه قوانین اجرایی در هر کشوری که با آن کار میکنیم مطابقت دارد.»