مشخصات گوشی صاایران و شباهت آن به گوشی چینی Ulefone Power 6

فروشگاه آنلاین اتما

logo لطفا منتظر بمانید...

آیا گوشی صاایران ری برند شده یک گوشی چینی است؟ پس از انتشار تصاویر و مشخصات فنی گوشی صاایران در اینترنت، تصاویر گوشی دیگری نیز به نام Ulefone Power 6 هم رده با این گوشی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود که نشان می‌دهد این دو گوشی شباهت بسیار زیادی از لحاظ فنی به یکدیگر دارند.

 روزهای گذشته مشخصات فنی اولین گوشی هوشمند صاایران توسط مدیرعامل شاتل موبایل و در توییت جدید وی منتشر شده بود. پیش از این نیز در خبرها آمده بود که صاایران قرار است دو مدل گوشی هوشمند با برند ویرا به بازار عرضه کند. یکی از این دو گوشی صاایران نسبت به دومی از لحاظ سخت افزاری قوی تر بوده و از تراشه ۸ هسته‌ای مدیاتک بهره برده است. هرچند که تولید یک گوشی هوشمند توسط یک کمپانی ایرانی افتخار آمیز خواهد بود اما تجربه های پیش از این نشان می دهد که تولید گوشی در کشور اکثراً از طریق کپی از گوشی های برند انجام شده و یا خواهد شد.

این بار نیز پس از انتشار تصاویر مربوط به گوشی های صاایران عکس های دیگری مربوط به گوشی Ulefone Power 6 منتشر شده که نشان می دهد این دو گوشی شباهت بسیار زیادی به هم دارند تا حدی که علائم و نوشته های روی برچسب پشت گوشی نیز کاملا شبیه به هم بوده و از لحاظ سخت افزاری نیز مشابه یکدیگر هستند.

در حال حاضر هر دو گوشی از ۴ گیگابایت حافظه رم و یک حافظه ذخیره سازی ۶۴ گیگابایتی و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی بهره برد ه اند. همچنین تراشه مدیاتک P35 در هر دو گوشی مشاهده شده است. سیستم عامل گوشی صاایران از نوع اندروید ۹ پای بوده که دقیقاً مشابه سیستم عامل پیش فرض گوشی Ulefone Power 6 است. در واقع این دو گوشی تفاوتی با هم ندارند. پیش از این وزیر ارتباطات اعلام کرده بود که گوشی های ساخت صاایران برای عرضه به بازار تحویل ایرانسل شده است. اما منظور از ساخت این گوشی ها هنوز مشخص نیست.

برچسب ها : اخبار ایران ایرانسل صاایران گوشی ملی
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تصویر امنیتی