گوشی های نوکیا در رقابت با پرچمداران دنیا

فروشگاه آنلاین اتما

logo لطفا منتظر بمانید...

درباره نوکیا !


نوکیا معروف به غول موبایل جهان و و بزرگترین نوآور و قدیمی‌ترین شرکت موبایل جهان است. شرکت تجهیزات مخابراتی فنلاندی و چندملیتی (هند و مجارستان و چین) است ، که تمرکز اصلی آن بر تولید تجهیزات و زیرساخت‌های ارتباطات مخابراتی و نرم‌افزارهای نقشه و ناوبری معطوف می‌باشد. این شرکت از طریق شرکت تابعه نوکیا سولوشنز اند نتورکس در حوزه‌های تجهیزات پهنای باندشبکه‌های موبایل و خدمات مولتی‌مدیا نیز فعالیت می‌کند .
از ۱۹۱۲ این شرکت وارد عرصه تولید تجهیزات خطوط تلفن ، تلگراف و سیم‌کشی الکتریکی شد. بعدها وارد بازار مخابرات گردید . در سال ۱۹۸۸ بخش تولید تایر این شرکت تحت نام نوکیان تایرز تفکیک شد و در ۱۹۸۹ نیز بخش تولید کاغذ Nokia نیز به شرکت اس‌سی‌آ واگذار گردید . این شرکت از ابتدای دهه ۱۹۹۰ فعالیت خود را تنها بر بازار مخابرات متمرکز نمود .
بخش تولید تلفن همراه نوکیا در نهایت در سال ۲۰۱۳ به ارزش ۷٫۱۷ میلیارد دلار توسط مایکروسافت خریداری شد . (حق استفاده از نام تجاری نوکیا به مدت ۱۰ سال برای تلفن‌های همراه و نه تبلت به مایکروسافت واگذار شد . )
ساختمان دفتر مرکزی نوکیا در شهر اسپو ، فنلاند قرار دارد . سهام شرکت نوکیا در بازار بورس نیویورک و بورس اوراق بهادار هلسینکی معامله می‌شود.
در سال ۲۰۱۶ و با پایان حق انحصار مایکروسافت بر سر برند Nokia ، شرکت nokia این بار با همکاری شرکت اچ ام دی گلوبال ( که یک شرکت تازه تاسیس فنلاندی است) دوباره به صنعت موبایل بازگشت . بدین صورت که وظیفه تولید و تحقیق و توسعه را شرکت اچ ام دی با برند نوکیا عهده دار خواهد بود.

 

دوربین های شرکت نوکیا


شرکت‌های سامسونگ / سونی (سونی اریکسون)/ موتورولا / و… همگی دوربین‌های موبایل خود را از Nokia خریداری میکنند . در واقع این شرکت صاحب امتیاز بزرگترین شرکت‌های تولید دوربین و قطعه آنتن موبایل و صاحب امتیاز تکنولوژی pure viwe که بهترین کیفیت دوربین تلفن همراه است که استفاده آن را با گوشی‌هایی با دوربین۴۱ مگا پیکسلی با ۸ لنز مجزا دیده‌ایم .

 

نوکیا 8 (Nokia 8)


شرکت Nokia چندی پیش از پرچم دار جدیدش رو نمایی کرد . Nokia 8 قویترین گوشی هوشمند این شرکت با بهره وری از آخرین تکنولوژی کوالوم یعنی پردازنده ی قدرتمند Snapdragon 835 و صفحه نمایشی بدون حاشیه با دقت QHD یکی از بهترین گوشی های 2017 به شمار می اید . حافظه ی رم این گوشی هوشمند 4 گیگابایت است اما انتظار میرود نسخه ای با حافظه رم بالا تر وارد بازار شود .

 

 

نوکیا 6 (Nokia 6)


گوشی هوشمند Nokia 6 به‌صورت انحصاری برای بازار چین عرضه شد . این محصول توانست فروش خوبی داشته باشد و اچ‌ام‌دی را ترغیب کند که Nokia 6 را در بازارهای دیگر دنیا نیز عرضه کند .
در این گوشی از یک نمایشگر ال‌سی‌دی ۵.۵ اینچی استفاده شده است که از رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل بهره می‌برد . این گوشی هوشمند دارای تراشه اسنپدراگون 430 است که از پردازنده ۸ هسته‌ای با فرکانس ۱.۴ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی آدرنو 505 استفاده می‌کند .
در درون Nokia 6 از ۳ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی استفاده شده است . البته نسخه مخصوص نوکیا 6 همراه با ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی عرضه می‌شود . یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در جلوی نوکیا 6 وجود دارد .
از دیگر مشخصات سخت‌افزاری Nokia 6 می‌توان به باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت و سیستم‌عامل اندروید 7.1 نوقا اشاره کرد .

 

نوکیا 5 (Nokia 5)


Nokia 5 گوشی میان رده این شرکت به حساب می اید .
از جمله مشخصات سخت افزاری اسمارت فون نوکیا 5 باید به پردازنده هشت هسته‌ای اسنپدراگون 430 با فرکانس 1.4 گیگاهرتز ، پردازنده گرافیکی آدرنو 505 ، صفحه نمایش 5.2 اینچی از نوع IPS LCD  با وضوح تصویر اچ دی با تراکم پیکسلی 282 پیکسل در هر اینچ، 2 گیگابایت حافظه رم ، 16 گیگابایت حافظه داخلی با قابلیت ارتقا به وسیله کارت حافظه جانبی تا 256 گیگابایت ، دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی با دیافراگم 2.0 همراه با فلش LED دوگانه ، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی ، حسگر اثر انگشت ، باتری 3 هزار میلی آمپر ساعتی و سیستم عامل اندروید 7.1.1 نوقا اشاره داشت .

 

جدیدترین آمار فروش گوشی های نوکیا منتشر شد

تازه‌ترین آمار فروش گوشی های نوکیا منتشر شد. این اعداد و ارقام نشان می‌دهند اچ ام دی گلوبال در حال بازگرداندن شکوه سابق برند نوکیا به آن است.
نوکیا روزی در بازار موبایل با فاصله بسیار زیاد از دیگر شرکت‌ها فرمانروایی می‌کرد، اما استراتژی‌های ناصحیح آن همچون اصرار به استفاده از سیستم عامل سیمبین با وجود تولد اندروید سبب شد رفته رفته زیر سایه رقبای جدید محو شود. اچ ام دی گلوبال شرکتی است که از حدود دو سال پیش در تلاش است آوازه پیشین برند نوکیا را به آن برگرداند. آمار فروش گوشی های نوکیا از سال 2017 تا امروز نشان می‌دهند شرکت در این مسیر موفق بوده است.


 

گوشی نوکیا 7.1 پلاس با نمایشگر غول پیکر

گوشی جدید نوکیا به صفحه نمایش 5.84 اینچی “PureView” مجهز شده و از تراشه اسنپدراگون 636 و 4 گیگابایت رم قدرت می‌گیرد. از نظر فنی، تفاوت چندانی میان این تلفن هوشمند و سایر موبایل های میان رده بازار وجود ندارد؛ در عوض، طراحی و استفاده از شیشه و آلومینیوم، سبب شده است تا گوشی نوکیا 7.1، جلوه‌ای خاص داشته باشد.

فنلاندی‌ها سرانجام نوکیا 7.1 را با سخت افزار میان رده اما طراحی مدرن معرفی کردند. دستگاه پیش رو به نمایشگر 5.84 اینچی “PureDisplay” با وضوح 1080×2280 مجهز شده است و ضمن پشتیبانی از فناوری HDR10، پوشش محافظ گوریلا گلس 3 از آن در برابر خط و خش محافظت می‌کند؛ قابلیتی که معمولا  در گوشی های میان رده دیده شده وجود ندارد. علاوه بر این، صفحه نمایش می‌تواند به صورت درلحظه، ویدیوهای HDR را به SDR تبدیل کند.

 

مشخصات فنی نوکیا 7.1


گوشی جدید نوکیا از تراشه اسنپدراگون 636 در کنار 3 یا 4 گیگبایت رم و 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی قدرت می‌گیرد و کاربران می‌توانند به واسطه کارت حافظه میکرو اس دی، فضای ذخیره‌سازی اطلاعات را افزایش دهند.
برای ثبت تصاویر، یک دوربین 12 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 و یک دوربین سیاه و سفید 5 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، خریداران از دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با گشودگی دیچه دیافراگم f/2.0 و تشخیص چهره دوبعدی مبتنی بر هوش مصنوعی برخوردار خواهند شد. ظاهرا برای بخش پشتی از لنزهای زایس استفاده شده است. همچنین، اینجا قابلیت‌های نرم افزاری مختلفی مثل “bothie” را هم می‌توان پیدا کرد؛ قابلیتی که به شما اجازه می‌دهد تصاویر یا ویدیوها را به صورت هم‌زمان توسط دوربین پشتی و جلویی ثبت کنید.

نوکیا 7.1 از باتری 3060 میلی‌آمپر ساعتی قدرت گرفته و به لطف بهره‌گیری از USB-C، از شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند. نوکیا می‌گوید ظرف تنها 30 دقیقه می‌توان باتری را تا 50 درصد شارژ کرد.
دستگاه پیش رو، به صورت پیش‌فرض به اندروید 8.1 اوریو مجهز شده و بخشی از پروژه اندروید وان است. این یعنی موبایل جدید اچ ام دی گلوبال، اندروید 9 پای را تا ماه آینده میلادی دریافت خواهد کرد. به علاوه، خریداران می‌توانند از دریافت آپدیت‌های اصلی تا دو سال آینده و دریافت به‌روزرسانی‌های امنیتی ماهانه تا سه سال آینده، مطمئن باشند.

 

اسمارت فون جدید فنلاندی‌ها با طراحی ساندویچی تولید شده و فریمی آلومینیومی، پنل‌های شیشه‌ای در دو بخش پشتی و جلویی را در کنار یکدیگر نگه می‌دارد. شیشه حدود 85 درصد از کل سطح دستگاه را پوشش می‌دهد. به علاوه، خریداران می‌توانند موبایل جدید نوکیا را در دو رنگ آبی (Gloss Midnight Blue) و “Gloss Steel” خریداری کنند.

همانطور که انتظار می‌رفت، ما در بالای نمایشگر گوشی اندرویدی جدید نوکیا شاهد یک تکه بریده شده موسوم به ناچ هستیم که از این حیث مشابه گوشی نوکیا 7.1 پلاس است. این گوشی موفق به تاییدیه FCC شده است و احتمال دارد شاهد عرضه آن به بازارهای کانادا و ایالات متحده نیز بودیم.

 

مشخصات نوکیا 7.1


اما از مهم‌ترین مشخصات نوکیا 7.1 که به بیرون درز پیدا کرده می‌توان به یک نمایشگر 5.84 اینچی IPS LCD با نسبت ابعاد معروف 19:9 و وضوح 1080 در 2244 پیکسل اشاره کرد. جدا از رندرها، همین وضوح و نسبت نیز می‌تواند خود مهر تاییدی بر تجهیز این گوشی به یک نمایشگر ناچ استایل باشد. یک تراشه اسنپدراگون 636 قلب تپنده‌ی این گوشی خواهد بود و نوکیا 7.1 با پیکربندی‌های مختلف 3 گیگ رم/32 گیگ حافظه داخلی و 4 گیگ رم/64 گیگ حافظه داخلی با پشتیبانی از کارت میکرو اس دی (در هر دو مدل) روانه‌ی بازار خواهد شد.
بر روی قاب پشتی آن، می‌توان یک ماژول دوربین دوگانه با سنسورهای 12 + 5 مگاپیکسلی شرکت Zeiss را یافت. قاب پشتی کاملا از جنس شیشه بوده، در حالی که فریم کناری آلومینیومی است و ضخامت کلی دیوایس نیز 8 میلی‌متر برآورد شده است.

 

آمار فروش گوشی های نوکیا از زمان تولد مجدد

اچ ام دی گلوبال حق استفاده از نام نوکیا به منظور ساخت گوشی موبایل را در سال 2016 خریداری کرد. مدتی بعد اولین گوشی هوشمند شرکت با نام نوکیا 6 عرضه شد. این شرکت در ادامه توانست با عرضه گوشی های ساده و هوشمند بیشتر، با گذشت حدود دو سال از شروع فعالیتش در جمع ده گوشی‌ساز پرفروش دنیا قرار بگیرد! بر اساس جدیدترین گزارش اچ ام دی گلوبال، میزان فروش گوشی های نوکیا از شروع فعالیت شرکت 70 میلیون دستگاه بوده است.

 


این برای شرکتی که توانسته در عصر وجود غول‌های گوشی‌سازی همچون برندهای چینی محبوب و همچنین سامسونگ و اپل، طی مدت زمانی کوتاه به فروشی قابل توجه دست پیدا کند، قابل تحسین است. اچ ام دی گلوبال در حالی توانست طی دو سال فعالیت به این موفقیت دست پیدا کند که شرکت‌های مطرح و قدیمی همچون اچ تی سی و سونی اکنون با مشکلات زیادی رو به رو بوده و جزو پرفروش‌ترین‌های بازار موبایل نیستند. بر اساس بررسی‌های تخصصی انجام شده بر روی گوشی های نوکیای ساخت اچ ام دی گلوبال، بیشتر آن‌ها تحسین متخصصان را برانگیخته‌اند.

 

گفتنی است آمار فروش گوشی های نوکیا با در نظر گرفتن گوشی های هوشمند و همچنین گوشی های ساده این شرکت اعلام شده است. اچ ام دی گلوبال برخلاف رتبه پایینش در بازار گوشی های هوشمند، در بازار گوشی های ساده فروش فوق‌العاده‌ای داشته و عرضه محصولاتی همچون گوشی نوکیا 3310 2017 و گوشی موزی (نوکیا 8110) به افزایش محبوبیت آن کمک زیادی کرده‌اند.
بر اساس آمار فروش گوشی های نوکیا تا امروز، نوکیا 6.1 پرفروش‌ترین مدل به شمار می‌رود. تنها مدلی که نتوانست طبق انتظار اچ ام دی گلوبال در بازار گوشی های هوشمند پیش برود، نوکیا 8 سیروکو محسوب می‌شود. این شرکت به زودی و در سال جدید میلادی، یک گوشی پرچمدار جدید معرفی خواهد کرد.

 

 

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تصویر امنیتی