Ps5 یا xbox کدام برای شما مناسب تر است ؟

فروشگاه آنلاین اتما

logo لطفا منتظر بمانید...


Ps5 یا XBOX کدام برای شما مناسب تر است ؟


کنسول های نسل فعلی مزایای خوبی دارند ، اما کدام را باید انتخاب کنید ، پلی استیشن 5 یا ایکس باکس سری ایکس ؟ ما چند سالی از آخرین جنگ کنسول ها می گذریم و پلی استیشن و ایکس باکس یک بار دیگر آن را با دو دستگاه پرچمدار عالی عرضه می کنند . Xbox Series x و PlayStation 5 هر دو مشخصات فوق‌العاده و تجربه‌های بازی سطح بالایی را ارائه می‌دهند ، اما کدام یک برای شما بهترین است ؟ در این مقاله به شما کمک میکنیم تا راحت تر بتوانید انتخاب خود را نهایی کنید .





PS5 در مقابل Xbox Series X : مشخصات و در دسترس بودن



چند سال بعد از عرضه ، PS5 و Xbox Series X اکنون به طور گسترده در دسترس هستند . این بدان معناست که شما می توانید هر کدام را که دوست دارید در حال حاضر انتخاب کنید ، اگرچه PS5 در شرف تولید یک مدل باریک تر است ، بنابراین اگر تصمیم گرفتید که کنسول سونی برای شما مناسب است ، ممکن است بخواهید چند هفته صبر کنید . تا آن زمان ، برخی از مشخصات مقایسه شده ممکن است برای شما مفید باشد


PS5 Xbox Series X
Price $500 (PS5); $400 (PS5 Digital Edition) $500
Key Exclusives Spider-Man: Miles Morales, Horizon II, Gran Turismo 7 Halo Infinite, Microsoft Flight Simulator, Forza Motorsport 8
Backwards Compatibility Almost all PS4 games, including optimized PS4 Pro titles All Xbox One games / Select Xbox 360 and original Xbox games
CPU 8-core 3.5 GHz AMD Zen 2 8-core, 3.8 GHz AMD Zen 2
GPU 10.3 teraflop AMD RDNA 2 12.0 teraflop AMD RDNA 2
RAM 16 GB GDDR6 16 GB GDDR6
Storage 825 GB custom SSD 1 TB custom NVMe SSD
Resolution Up to 8K Up to 8K
Frame Rate Up to 120 fps Up to 120 fps
Optical Disc Drive 4K UHD Blu-ray (Standard PS5 only) 4K UHD Blu-ray



PS5 vs Xbox Series X : طراحی




وقتی صحبت از طراحی به میان می آید، کنسول های Xbox Series X و PS5 بسیار متفاوت هستند . آنها کاملاً شبیه هیچ چیز قبلی نیستند . ps5 عظیم است - بلندترین کنسول بازی که در بازار انبوه وجود دارد . همچنین به طور منحصر به فردی طراحی شده است، با دو صفحه که از واحد کنسول اصلی محافظت می کند که بین آنها قرار گرفته است . صفحات دیگری نیز توسط سونی به فروش می رسد که می توانند رنگ را تغییر دهند، اما ما در واقع ظاهر پیش فرض تمیز را دوست داریم . نسخه دیجیتال PS5 از درایو دیسک صرف نظر می کند، بنابراین کمی نازک تر است، اما همچنان به همان اندازه بلند است.






مایکروسافت رویکرد تقریباً متضادی را انتخاب کرده است - Xbox Series X بزرگ و مربعی است . منحنی های کمی در اینجا یافت می شود. این بیشتر شبیه یک کامپیوتر کوچک برج است تا یک کنسول بازی، که در اصل همان چیزی است که هست. اتلاف گرما این بار بزرگترین نقش را در طراحی هر دو دستگاه نسل فعلی ایفا می کند . خوشبختانه، سری X نیز می‌تواند صاف دراز بکشد، نه اینکه فقط در انتهای خود بایستد، بنابراین شما کنترل کمی بر نحوه تراز کردن آن در نزدیکی یا زیر تلویزیون خود خواهید داشت . وزن هر دو کنسول تقریباً یکسان است - Xbox Series X 4.44 کیلوگرم و PS5 4.5 کیلوگرم است .







اینکه کدام طراحی را ترجیح می‌دهید تقریباً کاملاً مطابق سلیقه شما خواهد بود، و اگرچه Xbox Series X مطمئناً کمی ضعیف عمل کرده است، هر دو در واقعیت بسیار حجیم هستند. ما به سمت PS5 متمایل هستیم، اما برنده طراحی نیست.




PS5 در مقابل Xbox Series X : سخت افزار پردازش و گرافیک




هر دو کنسول به طور قابل توجهی قدرتمندتر از نسخه های قبلی خود هستند . Xbox Series X "چهار برابر قدرتمندتر از Xbox One X" است . این پردازنده هشت هسته ای سفارشی Zen 2 با سرعت 3.8 گیگاهرتز در هر هسته دارد . پلی استیشن 5 بر روی یک پردازنده هشت هسته ای Zen 2 نیز اجرا می شود، اما در هر هسته 3.5 گیگاهرتز . رم داخل هر دو مشابه است: 16 گیگابایت GDDR6 . آنها همچنین هر دو گرافیک RDNA 2 را اجرا می کنند. با این حال، Xbox Series X با داشتن GPU دارای 12 TFLOPS در 52 CU برتری کمی دارد. در مقایسه، PS5 دارای 10.3 TFLOPS در 36 CU است .







این به طور موثر به این معنی است که توسعه دهندگان به طور بالقوه می توانند بیشتر از PS5 از سری X استفاده کنند. و این مورد را در مورد برخی بازی‌های چند پلتفرمی ثابت کرده است، زیرا Xbox Series X گاهی اوقات وضوح بالاتری نسبت به PS5 ارائه می‌دهد.



PS5 در مقابل Xbox Series X : قابلیت‌های گرافیکی



از نظر قابلیت های گرافیکی اولیه ، هر دو به خوبی با ویژگی های مشابهی مطابقت دارند . هر کنسول قادر به رزولوشن K4 (2160p) با سرعت 60 فریم در ثانیه است . آنها همچنین می توانند 120 فریم بر ثانیه را تولید کنند که در برخی از بازی ها گزینه ای است، اما در هر دو مورد فقط تا 1440 p. هر کدام شامل پشتیبانی از ردیابی پرتو هستند که آنها را با کارت‌های گرافیک رایانه شخصی همتراز می‌کند. انعکاس های دقیق و واقعی، نور و سایه ها را به جلوه ای عالی معرفی می کند.








PS5 در مقابل Xbox Series X : حافظه



هر یک از فناوری درایو حالت جامد برای ذخیره سازی استفاده کرده اند تا زمان بارگذاری را تسریع کنند . Xbox Series X دارای یک SSD داخلی 1 ترابایتی است که تقریباً 800 گیگابایت پس از نرم‌افزار سیستم و غیره در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. می‌تواند سرعت خواندن تا 2.4 گیگابایت بر ثانیه (یا 4.8 گیگابایت بر ثانیه غیر فشرده) را داشته باشد . PS5 فضای ذخیره سازی کمتری دارد . حافظه SSD آن 825 گیگابایت است ، اما تنها تا 700 گیگابایت از آن در دسترس کاربر است .









اگرچه سریعتر اجرا می شود ، تا 5.5 گیگابایت بر ثانیه . هر دو توانایی افزایش فضای ذخیره سازی از طریق کارت های توسعه را دارند. در مورد ایکس باکس، می‌توانید یک کارت گسترش حافظه 1 ترابایتی خریداری کنید که در یک پورت اختصاصی در پشت جای می‌گیرد . دستگاه سونی را می توان از طریق کارت های SSD شخص ثالث PCIe Gen4 تقویت کرد ، که به طور قابل توجهی مقرون به صرفه تر از رویکرد تک گزینه ای ایکس باکس شده است . هر یک از کنسول‌ها همچنین می‌توانند بازی‌های ذخیره شده بر روی هارد دیسک‌های خارجی و SSD مانند بازی‌های Xbox One و PS4 را اجرا کنند .




PS5 در مقابل Xbox Series X : درایوهای دیسک نوری




هیچ کدام از سازنده ها نمی خواهند درایو دیسک فیزیکی را کنار بگذارند. هم Xbox Series X و هم PS5 استاندارد از درایوهای بلوری 4K Ultra HD استفاده می کنند اما PS5 Digital Edition و Xbox Series S درایو دیسک ندارند . هر دو کنسول اکنون پلتفرم های بازی ابری را نیز ارائه می دهند . Xbox دارای Cloud Gaming با Xbox Game Pass Ultimate است. این به عنوان بخشی از سرویس اشتراک ماهانه Game Pass Ultimate ارائه می شود و به شما امکان می دهد بیش از 100 بازی Xbox One و Xbox Series X/S را در دستگاه های تلفن همراه بازی کنید .








پلی استیشن 5 به سه سطح پلی استیشن پلاس که سونی در سال 2022 دوباره راه اندازی کرد، دسترسی دارد که شامل طیف وسیعی از بازی های استریم ابری است که می توانید به آنها دسترسی داشته باشید.



PS5 در مقابل Xbox Series X : واقعیت مجازی




تفاوت عمده ای بین این کنسول های پرچمدار وجود دارد و به شکل یک هدست واقعیت مجازی عرضه می شود. پلی استیشن 5 اکنون یک هدست گران قیمت دارد - PSVR2 که اکنون به طور کامل آن را بررسی کرده ایم . قیمت آن بیشتر از خود کنسول است و بی سیم نیست ، اما مجموعه ای از تجربیات و بازی های فوق العاده چشمگیر دارد .








این چیزی است که Xbox Series X به طور کامل نمی تواند مطابقت داشته باشد ، زیرا با هیچ هدستی سازگار نیست و به نظر نمی رسد مایکروسافت روی یکی از آنها کار کند . بنابراین، اگر بودجه خوبی دارید و واقعیت مجازی نیز مورد توجه است، ممکن است به نفع پلی استیشن 5 رأی دهید.



PS5 در مقابل Xbox Series X : قیمت




احتمالا مهمترین عامل از همه . در زمان عرضه ، هر دو کنسول Xbox Series X و PS5 در بریتانیا حدود 450 پوند و در ایالات متحده 500 دلار قیمت دارند . در بریتانیا ، قیمت PS5 اکنون به 479 پوند افزایش یافته است . با این حال ، اگر به درایو دیسک نیاز ندارید ، نسخه دیجیتال PS5 به طور قابل توجهی ارزان‌تر است . با توجه به هزینه‌های هر دو تقریباً یکسان، انتخاب اصلی می‌تواند به بازی‌ها مربوط شود که در زیر می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد آنها پیدا کنید.








PS5 در مقابل Xbox Series X : بازی ها




وقتی نوبت به بازی‌های موجود در هر کنسول می‌رسد، پلی‌استیشن 5 برای ما جلوتر است - جایی که تفاوت واقعاً به بازی‌های انحصاری برمی‌گردد . انتشار Call of Duty یا آخرین عنوان ورزشی از EA تقریباً به طور یکسان در هر دو بازی می‌کند، اما عناوین انحصاری متفاوت هستند . در سونی ، شما افرادی مانند God of War، Marvel's Spider-Man، Horizon Forbidden West و Returnal را دارید که می‌توانید در آن غرق شوید، با طیف وسیعی از انحصاری‌های برتر PS4 نیز در سخت‌افزار جدیدتر بهتر از همیشه به نظر می‌رسند . این بدان معناست که شما فهرستی از آثار کلاسیک برای لذت بردن دارید.









فراتر از بازی های خیره کننده Halo Infinite و Forza Horizon 5، به علاوه Starfield، همه چیز برای ایکس باکس کمی ضعیف تر است ، اما به لطف Xbox Game Pass و فهرست عظیم بازی های جالب آن، دوباره کار می کند. این امر بررسی طیف وسیعی از عناوین را بیش از هر زمان دیگری ممکن می‌سازد و رای ارزش را به مقدار کمی با Xbox باز میگرداند . در حال حاضر ، ما فکر می کنیم که پلی استیشن 5 برنده نسبتاً واضحی باقی می ماند و برای ما سونی با تنوع بیشتر بازی‌های انحصاری و همچنین کیفیت متوسط ​​بالاتر برنده می‌شود . با این حال، اگر وفادار ایکس باکس هستید، لازم نیست نگران باشید - Xbox Series X هنوز یک انتخاب واقعاً محکم است که مجموعه ای از بازی های عالی برای ارائه دارد، و اگر به Xbox Game Pass متعهد باشید ممکن است خودتان را پیدا کنید.



برچسب ها : کنسول کنسول بازی ps5 ps3 ps4 xbox xbox x xbox s forza spider man گاد اف وار پرچمدار سونی سونی مایکروسافت دوال سنس
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تصویر امنیتی