خطرناک ترین جزیره های دنیا

فروشگاه آنلاین اتما

logo لطفا منتظر بمانید...

خطرناک ترین جزیره های دنیا


هر عاشق ماجراجویی قطعا فهرستی از زیباترین جزایر جهان دارد که دوست دارند روزی از آن دیدن کنند. بیشتر جزایر در نگاه اول مکان های زیبایی به نظر می رسند . اما ظواهر می توانند فریب دهنده باشند . در پشت مناظر زیبا و محیط آرام ، خطر زیادی ممکن است در کمین باشد . با وجود مارهای کشنده ، گازهای سمی در هوا ، بیماری های عفونی ، تمساح های گرسنه و درجات مختلف از بدترین اتفاقات طبیعت ، قطعاً نمی خواهید در این جزایر خطرناک به ساحل بیفتید یا سرگردان شوید.


Ilha da Queimada Island, Brazil





جزیره ایلها دا کوئیمادا به عنوان جزیره مارها شناخته می شود زیرا بیشترین مارهای سمی را در سراسر جهان دارد . در واقع ، Ilha da Queimada تنها جایی است که می توانید افعی گودال سر نیزه طلایی مرگبار ، Bothrops insularis را پیدا کنید - بین 2000 تا 4000 گونه ! سم این افعی‌ها می‌تواند باعث ذوب شدن گوشت انسان شود و در عرض یک ساعت از بین برود . به دلیل خطرناک بودن Ilha da Queimada ، برای عموم بسته است . افسانه‌ها می‌گویند آخرین فانوس‌بانی که با خانواده‌اش در جزیره زندگی می‌کرد ، وقتی مارها از پنجره‌ها به خانه‌اش لغزیدند ، مرد - داستانی به اندازه‌ای ترسناک که هر کسی را برای همیشه از ایلها دا کوئیمادا دور کند .


Poveglia Island, Northern Italy




بازدید از جزیره Poveglia ، واقع بین ونیز و لیدو در تالاب ونیزی در شمال ایتالیا ، غیرقانونی است . بازدید افراد محلی و گردشگران ممنوع است . چه چیزی جزیره پووگلیا را اینقدر خطرناک می کند ؟

از آن به عنوان جن زده ترین مکان در جهان یاد می شود . افسانه ها حاکی از آن است که هزاران سال پیش ، این جزیره به عنوان یک ایستگاه قرنطینه برای افرادی که از طاعون بوبونیک - مرگ سیاه رنج می بردند ، استفاده می شد ، جایی که آنها را رها می کردند تا بمیرند . از آن به عنوان یک بیمارستان روانی نیز استفاده می شد که پزشکان بدنام انواع آزمایشات فجیع را روی بیماران انجام می دادند . از زمان بسته شدن بیمارستان در سال 1968 ، جزیره خالی مانده است . طبق گزارش ها ، بازدید از این جزیره خالی از سکنه وحشت شبح آور باعث می شود که شلوار خود را خیس کنید زیرا بوی ارواح ، مرگ و هر چیز شیطانی می دهد .

Bikini Atoll, Marshall Islands





بیکینی آتول واقع در جزایر مارشال در اقیانوس آرام به عنوان میراث جهانی یونسکو در نظر گرفته شده است . بین سال‌های 1946 تا 1958 ، بیست و سه آزمایش هسته‌ای (که به 7000 برابر نیروی بمب هیروشیما تشبیه شده است) توسط ایالات متحده در جزیره انجام شد . این عواقب عمده ای بر محیط زیست جزیره و سلامت افرادی داشت که در معرض تشعشعات قرار داشتند و افرادی که دچار بیماری های تشعشعات شدید شدند . بیشترین قرار گرفتن در معرض از خوردن غذاهای آلوده محلی مانند نارگیل ، پاپایا ، لیموترش و میوه و نان است . حیواناتی که در این جزیره بزرگ می شوند مانند خوک ها ، مرغ ها و اردک ها نیز خطرات زیادی دارند . این تنها تشعشعات هسته ای نیست که جزیره بیکینی آتول را خطرناک می کند ، بلکه به دلیل وجود کوسه های خطرناک نیز شناخته شده است .


Saba Island, Caribbean





سابا - کوچکترین جزیره هلند ، به عنوان "ملکه دست نخورده" دریای کارائیب شناخته می شود . بازدیدکنندگان اغلب زیبایی های بکر و اکوسیستم غنی آن و همچنین غواصی و پیاده روی را کشف می کنند . با وجود این ، جزیره کوچک صبا به دلیل وقوع طوفان های شدید خطرناک در نظر گرفته می شود . شبکه طوفان کارائیب گزارش داد که جزیره صبا در 150 سال گذشته (بیشتر از هر جزیره دیگری روی زمین!) تحت تأثیر شدیدترین طوفان ها قرار گرفته است . شما نمی خواهید در دمای بالای چشمه های آب گرم در جزیره صبا گرفتار شوید .



North Sentinel Island, India





یکی از جزایر آندامان ، جزیره سنتینل شمالی ، در خلیج بنگال ، هند واقع شده است .
جزیره سنتینل شمالی محل زندگی سنتینلیزها است ، گروهی از مردم بومی که در 60000 سال گذشته نسبت به هیچ کس از جهان خارج بی پذیرش نبوده اند . این جزیره به قدری خطرناک است که حتی دولت هند رفت و آمد مردمش به فاصله سه مایلی آن را غیرقانونی اعلام کرده است . سنتینلی ها با نیزه ها و تیرهای مرگبار به بازدیدکنندگان حمله می کنند . در واقع، دو ماهیگیر که در جزیره سنتینل شمالی سرگردان بودند در سال 2006 توسط کمانداران کشته شدند . اما واقعیت همچنان باقی است : آنها می خواهند تنها بمانند .



Reunion Island, Indian Ocean





گیاه Reunion که در اقیانوس هند در شرق ماداگاسکار واقع شده است ، دارای تنوع زیادی از محیط های طبیعی است . این جزیره زیستگاه بسیاری از گونه های پرندگان و تنوع زیستی دریایی غنی است . با این حال ، این جزیره به یک دلیل خطرناک است : کوسه های مرگبار در سواحل آن پراکنده شده اند . این شهر محل زندگی انواع کوسه ها مانند کوسه نهنگ ، کوسه آبی ، کوسه گاو نر ، کوسه ببر ، کوسه مرجانی و بسیاری دیگر است . حملات کوسه ها به جزیره Reunion منجر به کشته شدن 9 گردشگر بین سال های 2010 تا 2017 شده است . به همین دلیل، شنا و موج سواری در اطراف جزیره ممنوع است .



Ramree Island, Myanmar





جزیره رامری در میانمار بیشترین جمعیت کروکودیل های آب شور را در خود جای داده است که بزرگترین خزندگان جهان هستند . مرگبارترین حمله کروکودیل در تاریخ ثبت شده در جزیره رامری در اواخر جنگ جهانی دوم اتفاق افتاد . صدها سرباز ژاپنی که از نبرد جان سالم به در بردند ، زمانی که تصمیم گرفتند از میان باتلاق‌هایی که جزیره را احاطه کرده بودند فرار کنند و متأسفانه در آب‌های پر از تمساح کشته شدند ، به هلاکت رسیدند . طبق کتاب رکوردهای گینس ، این بزرگترین فاجعه ای بود که انسان ها از حیوانات متحمل شدند . جزایر Ramree آن مکان معمولی برای تعطیلات نیست که شما به دیدن آن عادت دارید... این یک کابوس مطلق است !


Miyake-Jima Island, Japan




میاکه جیما یک جزیره آتشفشانی در دریای فیلیپین در جنوب شرقی توکیو ، ژاپن است . زیستگاه های طبیعی آن دائماً در معرض خطر انتشار آتشفشانی قرار دارند . بلندترین ارتفاع جزیره ، کوه اویاما ، یک آتشفشان فعال است که در طول تاریخ چندین بار فوران کرده است . آخرین فوران های آتشفشانی به مدت چهار سال به طول انجامید و منجر به جریان دائمی بخارات سمی گوگرد در جزیره شد .

هر زمان که افزایش خطرناکی در سطح گاز سولفوریک سمی در هوا وجود داشته باشد ، زنگ هشدار در سراسر جزیره به صدا در می آید . اگر به این جزیره سفر می کنید ، باید همیشه ماسک ضد گاز داشته باشید . به دلیل غیرقابل پیش بینی بودن سمی شدن کیفیت هوا ، Miyake-Jima - "جزیره ماسک گاز" مکانی خطرناک برای بازدید است .

برچسب ها : جزیره جزیره خطرناگ جزیره های سهمگین کروکدیل ها حیونات نایاب جزیره ژاپنی گازهای سمی تمساح ساحل دریا اتشفشان
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تصویر امنیتی