اهرام جیزه مصر یکی از بزرگترین اسرار مصر است !

فروشگاه آنلاین اتما

logo لطفا منتظر بمانید...


اهرام در جیزه


نحوه ساخت اهرام جیزه مصر یکی از بزرگترین اسرار مصر است .

اهرام جیزه که برای ابدیت ساخته شده اند ، مقبره‌های تاریخی یادگاری از دوران پادشاهی قدیم مصر هستند و حدود 4500 سال پیش ساخته شده‌اند .

فراعنه مصر انتظار داشتند که در زندگی پس از مرگ خدایان شوند . برای آماده شدن برای دنیای بعدی ، آنها معابد خدایان و مقبره های هرمی عظیم را برای خود برپا کردند - مملو از تمام چیزهایی که هر حاکم برای هدایت و حفظ خود در جهان بعدی به آن نیاز دارد .




فرعون خوفو اولین پروژه هرم جیزه را در حدود 2550 قبل از میلاد آغاز کرد . هرم بزرگ او بزرگترین هرم جیزه است و در ارتفاع 481 فوتی (147 متری) بالاتر از فلات قرار دارد. 2.3 میلیون بلوک سنگی تخمین زده شده هر کدام به طور متوسط بین 2.5 تا 15 تن وزن دارند.

پسر خوفو ، فرعون خفرع ، دومین هرم را در جیزه در حدود 2520 سال قبل از میلاد ساخت . گورستان او همچنین شامل ابوالهول ، یک بنای اسرارآمیز سنگ آهک با بدن یک شیر و یک سر فرعون بود .

سومین اهرام جیزه به طور قابل توجهی کوچکتر از دو اهرام اول است . این معبد در حدود 2490 قبل از میلاد توسط فرعون منکائوره ساخته شد و دارای معبد بسیار پیچیده تری بود .

هر هرم عظیم تنها بخشی از یک مجموعه بزرگتر است که شامل قصر، معابد، چاله های قایق خورشیدی و سایر ویژگی ها می شود .



رونق ساختمان



شاهکارهای مهندسی باستان در جیزه آنقدر چشمگیر بود که حتی امروزه دانشمندان نمی توانند مطمئن باشند که این اهرام چگونه ساخته شده اند . با این حال ، آنها چیزهای زیادی در مورد افرادی که آنها را ساخته اند کسب کردند .





سازندگان ، کارگران مصری ماهر و با تغذیه خوبی بودند که در یک شهر موقت نزدیک زندگی می کردند . حفاری‌های باستان‌شناسی در این مکان جذاب ، جامعه‌ای بسیار سازمان‌یافته ، سرشار از منابع را نشان داده است که باید توسط یک قدرت مرکزی قوی حمایت می‌شد .

این احتمال وجود دارد که جوامع در سراسر مصر کارگران و همچنین مواد غذایی و سایر اقلام ضروری را برای پروژه ای ملی برای نمایش ثروت و کنترل فراعنه باستان مشارکت داده باشند .

چنین افشاگری‌ها ، باستان شناسان را وادار کرده است تا به این نکته توجه داشته باشد که از یک نظر این اهرام بودند که مصر را ساختند نه برعکس .



حفظ گذشته



اگر اهرام به ساخت مصر باستان کمک کردند ، آن را نیز حفظ کردند . جیزا به ما اجازه می دهد تا دنیایی را که مدت هاست ناپدید شده کشف کنیم.

پیتر در مانولیان، مصرشناس موزه هنرهای زیبا ، بوستون و دانشگاه تافتس ، می گوید : «بسیاری از مردم این مکان را فقط یک قبرستان به معنای امروزی می دانند ، اما خیلی بیشتر از این است . در این مقبره‌های تزئین‌شده ، صحنه‌های شگفت‌انگیزی از هر جنبه‌ای از زندگی در مصر باستان مشاهده می‌کنید ، بنابراین این فقط در مورد چگونگی مردن مصری‌ها نیست، بلکه نحوه زندگی آنها نیز مهم است .»




هنر مقبره شامل تصاویری از کشاورزان باستانی است که در مزارع خود کار و دامداری ، ماهیگیری و مرغداری ، نجاری می‌کنند .

کتیبه ها و متون نیز امکان تحقیق در دستور زبان و زبان مصری را فراهم می کند . Der Manuelian می گوید : «تقریباً هر موضوعی که بخواهید درباره تمدن فراعنه مطالعه کنید ، روی دیوارهای مقبره جیزه موجود است .


برای کمک به دسترسی به این منابع گرانبها برای همه ، Der Manuelian سرپرستی پروژه بایگانی جیزا را بر عهده دارد ، مجموعه عظیمی از عکس‌ها ، نقشه‌ها ، نقشه‌ها ، دست نوشته‌ها ، سوابق اشیاء و خاطرات سفر که امکان بازدید مجازی از فلات را فراهم می‌کند اما او تاکید می کند که هیچ چیز هرگز نمی تواند تجربه دیدار شخصی از جیزه را تکرار کند یا جایگزین کند .


آینده اهرام



از زمان ظهور بهار عربی در سال 2011 ، زمانی که مصر یک تحول سیاسی را تجربه کرد که سال ها به طول انجامید ، گردشگری به این سازه ها به سرعت کاهش یافته است . این کشور از آن زمان تاکنون چندین تغییر در مدیریت داشته است و بی ثباتی به این معنی است که آینده گردشگری در اهرام نامشخص است .
برچسب ها : pyramids اهرام تهرتم جیزه اهرام ثلاثه مصر مصر باستان افریقا داخل اهرام اهرام جادویی
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تصویر امنیتی