فرصت دیدن بارش شهابی در ایران رو از دست ندید !

فروشگاه آنلاین اتما

logo لطفا منتظر بمانید...


بارش شهابی: کجا تماشا کنیم و چه چیزهایی بدانیم


بارش شهابی معمولاً چشمگیرترین بارش سال است زیرا می تواند بالاترین میزان ستاره های پرتاب را در آسمان شب ایجاد کند.


آسمان‌ تابستان در بهترین حالت خود است : بارش شهابی سالانه در این هفته به اوج خود می‌رسد و کارشناسان می‌گویند نمایش امسال را نباید از دست داد.





بارش شهابی معمولاً چشمگیرترین بارش سال است زیرا می تواند بالاترین میزان ستاره های پرتاب را در آسمان شب ایجاد کند . دیانا هانیکاینن ، سردبیر اسکای اند تلسکوپ ، یک مجله ماهانه در مورد علم و نجوم ، گفت : اوج امسال می تواند حتی خیره کننده تر باشد زیرا ماه روشنی وجود نخواهد داشت که نمایش را خراب کند.


او گفت: «سال بسیار خوبی است . ما یک هلال در حال کاهش داریم که پس از نیمه شب ، در ساعات اولیه سحر طلوع می کند ، به این معنی که آسمان بسیار تاریک خواهد بود ، به شرطی که از آلودگی نوری دور باشید .


بارش شهابی همه ساله از اواسط ژوئیه تا اواخر اوت رخ می دهد و اوج امسال از شنبه شب تا صبح یکشنبه رخ می دهد . هانیکاینن گفت که اگر آب و هوا اجازه دهد ، آسمان‌نگاران می‌توانند حدود 60 شهاب و حتی 90 شهاب در ساعت را در برخی از تاریک‌ترین مکان‌ها ببینند .


بارش شهابی چه زمانی در ایران رخ میدهد ؟






بارش شهابی در هر زمانی از سال می‌تواند رخ دهد، اما ۲۱ تا ۲۳ مرداد ماه و ۲۳ تا ۲۷ آذر ماه بیشترین بارش‌ها در ایران اتفاق می‌افتد.


بهترین مکان برای دیدن بارش شهابی کجاست ؟


بهترین مکان برای تماشای بارش شهابی مناطقی با دایره دید وسیع و افق نامحدود و دور از آلودگی‌های نوری هستند . کویرها ، نقاط مرتفع و رصدخانه‌های شهرهای مختلف ، بهترین مکان‌ها برای رصد بارش‌های شهابی به شمار می‌روند .

برچسب ها : بارش شهابی شهاب سنگ بارش شهابی در ایران ستاره صورت های فلکی چشمگیرترین بارش شهابی سال رصد خانه تلسکوپ اسمان نگار
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تصویر امنیتی