تکنولوژی در تلفن های همراه

فروشگاه آنلاین اتما

logo لطفا منتظر بمانید...




تلفن همراه یکی از مهم ترین انقلاب های تکنولوژیک در تاریخ بشریت را برانگیخته است. این مقاله ابتدا اثرات، چالش ها و پیش بینی های استفاده از تلفن همراه را ارائه می دهد. ابتدا نشان می دهد که تأثیر تلفن همراه بر جامعه عمدتاً مثبت بوده در حالی که تلفن همراه دارای ویژگی های منفی خاصی است. سپس راه‌های متعددی را برای غلبه بر چالش‌های فناوری تلفن همراه (به عنوان مثال، فناوری‌های رادیویی جدید و دستگاه‌های تخصصی بهینه‌سازی شده برای برنامه‌های پزشکی، آموزشی) مورد بحث قرار می‌دهد. نویسندگان پیش‌بینی می‌کنند که در دو یا سه نسل دیگر، استفاده از تلفن‌های همراه پیشرفت‌های هیجان‌انگیزی برای دستیابی به مزایای کامل خواهد داشت، به‌ویژه در حوزه مراقبت‌های بهداشتی، آموزشی، صنعتی، زندگی روزمره، یادگیری و همکاری‌ها که مؤثرتر خواهد بود.









امروزه تعداد تلفن‌های همراه بسیار زیاد شده است، اما اندازه‌گیری کمیت به تنهایی اهمیت تلفن همراه را برای کسانی که به آن متکی هستند بی‌اهمیت می‌کند. بررسی ها نشان داده است که مردم ترجیح می دهند کمتر غذا بخورند تا اینکه تلفن همراه خود را کنار بگذارند. افرادی که تلفن خود را در خانه فراموش می کنند برای برداشتن آن برمی گردند اما ترجیح می دهند بدون کیف پول خود به کار خود ادامه دهند. دادگاه عالی ایالات متحده حکم داده است که تلفن همراه جزء جدایی ناپذیر یک شخص و شخصیت او است.








و با این حال، انقلاب تلفن همراه تازه شروع شده است. "تلفن های هوشمند" به رهایی بیش از یک میلیارد نفر از فقر شدید در آفریقا کمک کرده اند. در کشورهای توسعه یافته، ما تازه در حال درک این موضوع هستیم که گوشی های هوشمند چقدر زندگی ما را بهبود می بخشد.



تاکنون، یکی از بزرگترین اختراع های بشر تلفن همراه است. افراد زمانی که به هم متصل هستند، کارآمدتر عمل می کنند، به خصوص زمانی که در هر زمان، هر کجا و به هر کسی که بخواهند متصل می شوند. فراتر از آن، تلفن همراه ابزار ارزشمندی است که می تواند سرگرمی، آموزش، بهبود ایمنی و اضافه کردن راحتی به زندگی ما باشد.




اولین تلفن های همراه تجاری قابل حمل در اکتبر 1983 در دسترس قرار گرفت.

در ابتدا، اکثر تلفن های همراه با سیم متصل می شدند. تنها تلفن های دستی موتورولا DynaTAC بودند که بیش از یک کیلوگرم وزن داشتند و به دلایل واضح به آنها "آجر" می گفتند. بعید بود که مردم DynaTAC را به بیرون ببرند. از آنجایی که آن تلفن همراه به قیمت 4000 دلار، معادل حدود 10،000 دلار امروز فروخته شد، حتی احتمال اینکه با آن روبرو شوید بسیار اندک بود. در سال 1989، موتورولا MicroTAC را معرفی کرد، یک تلفن تاشو که طبق استانداردهای مدرن بزرگ بود و با وزن 12.3 اونس به اندازه کافی کوچک بود که در جیب کت قرار می گرفت. MicroTAC به اندازه کافی مقرون به صرفه بود تا محبوب شود.








در روزهای اول، هزینه یک تماس بالا بود: 50 سنت در دقیقه. در ایالات متحده، مشتریان برای تماس‌های دریافتی پول پرداخت می‌کردند و آنها را از دادن شماره تلفن همراه خود بی‌میل می‌کرد. با کاهش قیمت خدمات، به ویژه پس از اختصاص کانال های بیشتری در اوایل دهه 1990، تماس های دریافتی و هشدارهای مزاحم مربوط به آنها برجسته تر شد. در نتیجه، دستگاه‌های کوچک‌تر دستی و کاهش آهسته هزینه‌های استفاده، انتظارات مردم را تغییر داد - تلفن‌های همراه حتی از تلفن‌های ثابت مفیدتر شدند.


در مجموع، تأثیر تلفن همراه بر جامعه عمدتاً مثبت بوده است. این تأثیر بیشتر با دو فناوری ساده تلفن همراه رخ داده است: مکالمه و متن. این فعالیت های ساده زندگی میلیاردها نفر را عمیقاً تغییر داده است.



شما میتوانید در سایت اتما بروز ترین تلفن های همراه را خریداری کنید.برای خرید اینجا کلیک کنید.
برچسب ها : تکنولوژی تلفن همراه تاریخچه تلفن همراه پیشرفت تلفن همراه اولین تلفن همراه انقلاب تلفن تاثیر تلفن همراه موبایل
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تصویر امنیتی