آیا استفاده از فلش مموری در سال 2022 منطقی است؟

فروشگاه آنلاین اتما

logo لطفا منتظر بمانید...
فلش مموری ها در اندازه و طراحی و فضای داخلی بسیار متنوع هستند، همه آنها یک ویژگی مشترک دارند، آنها قابل حمل و ابزار عالی برای انتقال فایل ها هستند. اما اکنون که دسترسی به اینترنت و فضای ابری (cloud storage) به راحتی در همه جا امکان پذیر است، حتی مقرون به صرفه تر هم هستند، وقت آن است که نگاهی بیندازیم و ببینیم آیا هنوز هم استفاده از فلش مموری ارزشمند است. همچنین برایتان فهرستی از بهترین پیشنهادات microSD را فرهم کرده ایم.

فلش مموری چیست؟
فلش مموری حافظه ایست که برای ذخیره داده ها استفاده می شود. معمولا برای انتقال فایل ها بین رایانه، تلفن هوشمند و تبلت استفاده می شوند. آنها به دلیل قیمت پایین و اندازه کوچکشان اولین انتخاب ما هستند. همچنین برای بوت کردن رایانه ها و نصب مجدد سیستم عامل ها بهترین گزینه هستند. فضای ذخیره سازی آن ها بسته به نیاز ما از 2 گیگابایت تا 2 ترابایت متغیر هستند.

آیا باید هنوز هم از فلش مموری استفاده کنیم؟
ممکن است سوالی عجیب به نظر برسد، اما اکنون که اینترنت در دسترس همه وجود دارد و از هر دیدگاهی به صرفه تر است، بهتر است بیشتر درباره این موضوع فکر کنیم. وقتی صحبت از انتقال فایل‌ بین دستگاه‌ها می‌شود، بهترین و سریع‌ترین گزینه استفاده از سرویس ابری مانند Google Drive، iCloud یا OneDrive یا استفاده از Wi-Fi خانگی برای اشتراک‌گذاری فایل‌ها در شبکه است. این کار بسیار سریعتر از فلش های USB 2.0 یا 3.0 است که معمولا در طول زمان و با پردازش داده های بیشتر از سرعتشان کاسته می شود.
با این حال، اگر سرعت اتصال آهسته ای دارید یا حجم اینترنتتان محدود است (پهنای باند کمی دارید و از اینترنت اعتباری استفاده می کنید)، بهتر است از فلش مموری استفاده کنید.

مزیت های استفاده از فلش مموری
1. به شما این امکان را می دهد که سیستم عامل های مختلف را امتحان و نصب کنید.
2. انتقال آسان داده و فایل بین دستگاه های مختلف
3. بسته به استفاده و نیاز ، ممکن است کارآمدتر باشد.
مواردی وجود دارد که استفاده از فلش مموری در آن شرایط منطقی تر است. بسیاری از پلتفرم‌ها قابلیت دانلود سیستم های داخلی از اینترنت را دارند، اما استفاده از یک فلش مموری USB قابل بوت کردن برای نصب مجدد سیستم عامل اغلب آسان‌تر است. آنها سریع و راحت هستند و مخصوصا اگر می خواهید از یک درایو چندین بار استفاده کنید و برنامه ها را در چند دستگاه مختلف نصب کنید فلش مموری بهترین انتخاب است برای صرفه جویی در زمان است.
اگر قصد دارید سیستم عامل لینوکس را امتحان کنید، جالب است بدانید که می توانید این کار را با درایو USB انجام دهید. این به شما یک تجربه واقعی دست اول از نحوه استفاده از سیستم عامل می دهد. به ویژه زمانی که برای اولین بار Ubuntu را امتحان می کنید. این روش حتی می تواند برای پلتفرم های دیگر نیز استفاده شود. شایان ذکر است که ما توصیه نمی کنیم یک سیستم عامل را برای مدت طولانی از حافظه USB اجرا کنید زیرا کارآمد نیست وسرعت آن به اندازه سرعت ذخیره فایل های سیستم بر روی یک SSD یا یک هارد دیسک نیست.

معایب استفاده از فلش مموری
1. طول عمر متغیر نسبت به هر مدل
2. اکثر فلش مموری ها رمزگذاری نمی شوند.
3. قابل اعتماد نیست.

استفاده از فلش مموری در سال 2022 مزایای زیادی دارد، اما به همان اندازه معایب نیز دارد. اول از همه، فلش مموری ها می توانند به سرعت خراب شوند و منجر به از دست رفتن اطلاعات شوند. طول عمر مموری نیز نامحدود نیست و تنها برخی از دستگاه ها طول عمر بیشتری نسبت به سایرین دارند.
برخی از سیستم عامل ها گاهی اوقات به سختی می توانند فلش را تشخیص دهند، که می تواند باعث عصبانیت کاربر می شود و نیاز به عیب یابی دارد. گاهی اوقات درایوها به کاربران نیاز دارند تا به صورت دستی مسیر انتقال را مشخص کنند که این امر فرآیند انتقال داده ها را به تاخیر می اندازد.
این دستگاه ها همچنین خطرات امنیتی بالایی دارند. هکرها اغلب فلش مموری ها را برای دسترسی به رایانه‌های دیگران از عمد رها می‌کنند و اطلاعات محرمانه مانند شماره‌های امنیت اجتماعی، اطلاعات بانکی و رمز عبور را سرقت می‌کنند. اگر فلشی را در جایی پیدا کردید، سعی نکنید آن را به رایانه خود وصل کنید زیرا ممکن است حاوی بدافزار و ویروس باشد.
استفاده از فلش مموری راه‌حلی سریع و آسان برای بهبود گردش کار و دسترسی به داده‌ها در همه دستگاه‌ها است، به‌ویژه اکنون که OTG به طور جهانی در اکثر تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و رایانه‌ها پشتیبانی می‌شود.

در سایت اتما میتوانید فلش مموری ها حتی به صورت اقساطی خریداری کنید. برای خرید اینجا کلیک کنید.

برچسب ها : فلش مموری فلش مموری کول دیسک
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تصویر امنیتی