بازگشت پرقدرت HTC اینبار با گوشی موبایل متاورسی؟

فروشگاه آنلاین اتما

logo لطفا منتظر بمانید...
در اوایل ماه مارس، اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه HTC در حال برنامه ریزی برای عرضه یک دستگاه اندرویدی پرچمدار جدید است، این در حالی است که از سه سال پیش تا حالا HTC U12 Plus هنوز هم نتوانسته است فروش خوبی را به همراه داشته باشد، این شرکت بیش از سه سال است که یک گوشی هوشمند پریمیوم عرضه نکرده است. این شرکت تلاش کرده بود تا با گوشی هوشمند متمرکز بر بلاک چینی بازار را در دست بگیرد اما با شکست مواجه شد.
HTC در اوایل سال جاری اعلام کرد که می‌خواهد یک گوشی هوشمند پیشرفته اندرویدی بسازد، که اولین دستگاه گران‌قیمت از زمان معرفی HTC U12 Plus در سال 2018 خواهد بود. ظاهراً گوشی هوشمند جدید بر روی متاورس متمرکز شده است، اگرچه ما هنوز اطلاعات چندانی از چگونگی عملکرد آن از طریق PhoneArena نداریم. بهترین حدس ما این است که از طریق اتصال یک هدست واقعیت مجازی HTC Vive امکان پذیر باشد. طبق گزارش ها، این محصول جدید قرار بود در آوریل امسال عرضه شود، اما به دلیل قرنطینه و سایر مشکلاتی که بر زنجیره تامین و تولید تأثیر می گذارد، به تعویق افتاد.

بلاک چین چیست؟

بلاک چین سیستمی است که معاملات ارزهای دیجیتال را که با ارزهایی مانند بیت کوین انجام می شود، ثبت می کند. توسط چندین کامپیوتر متصل در یک شبکه همتا به همتا نگهداری می شود و هک کردن آن تقریبا غیرممکن است. این اساسا یک پایگاه داده است که اطلاعات تراکنش ها را به صورت الکترونیکی ذخیره می کند و غیرمتمرکز است. اگر می‌خواهید بیشتر بدانید، سایت Investopedia یک مقاله جامع و و کامل در مورد نحوه عملکرد آن تهیه کرده است.

آیا HTC میخواهد وارد متاورس شود؟

HTC با هدست HTC Vive VR خود یکی از قوی ترین های واقعیت مجازی است. تعجب آور نیست که ببینیم این شرکت می خواهد پا به دنیای جدیدی بگذارد، اما رقابتی سختی هم پیش رو دارد زیرا متا (که قبلاً "فیس بوک" نامیده می شد) می خواهد بیشتر سهم بازار را با هدست های Meta Quest VR (که قبلاً به عنوان "Oculus" شناخته می شد) اختصاص دهد.
HTC همچنین اخیراً هدست واقعیت مجازی HTC Vive Flor را با قیمت 499 دلار معرفی کرده است. این دستگاه برای کار با گوشی های هوشمند طراحی شده است و این اخبار ما را به فکر می اندازد که پرچمدار جدید ممکن است بتواند به دستگاه VR متصل شود و به نوعی آن را تکمیل کند. می‌تواند قدرتمندتر شود، و ممکن است برخی از ویژگی‌های نرم‌افزاری انحصاری وجود داشته باشد که ممکن است تجربه را در سطح متفاوتی افزایش دهد، که در دستگاه‌های دیگر وجود ندارد. به بیان ساده، این تلفن ممکن است برای به دست آوردن ویژگی های اضافی و جذاب تر کردن طراحی اختصاصی داشته باشد.

آیا منطقی است که از شرکتی که سال هاست گوشی پرمیوم عرضه نکرده است خرید کرد؟

پس از خروج ال جی از بازرا تلفن های هوشمند به موتورولا و سایر فروشندگان با گوشی‌های هوشمند با کیفیت، مقرون‌به‌صرفه و رقابتی، سهم بازار باقی‌مانده ال‌جی را از آن خود کردند. در حالی که متاسفانه HTC از سال 2018 حتی یک دستگاه پرچمدار مناسب تولید نکرده است و HTC U12 Plus هم در آن موقع از گوشی های هوشمند دیگر عقب تر بود.
آخرین دستگاه اچ تی سی HTC Wildfire E2 Plus بود که یک دستگاه ارزان قیمت مجهز به چیپست Unisoc T610 و دارای اندروید 11 بود. صفحه نمایش 6.82 اینچی IPS LCD با وضوح 720 در 1640 داشت. اچ‌تی‌سی سال‌هاست که دستگاه جذابی تولید نکرده است، و فکر بازگشت این شرکت باعث می‌شود امیدوار باشیم که تنها یکبار نباشد و به آن پایبند باشد و به نوآوری خود ادامه دهد.
HTC یکی از غول های دنیای گوشی‌های هوشمند بود و سابقه طولانی در معرفی فناوری‌های اولین صنعت دارد، اما نتوانست با سامسونگ و دیگر شرکت های بزرگ همراه شود. HTC One (M7) گوشی هوشمند مورد علاقه بسیاری از مردم بود، اما این شرکت پس از آن به سراشیبی رفت و با انتخاب‌های نادرست پی در پی نتوانست جذابیتی به دست آورد. برای مثال در ماه آوریل تنها ۷ میلیون دلار فروش داشت که نتیجه تصمیمات اشتباه بود. همانطور که توسط PhoneArena گزارش شده است، این کمترین رقم ماهانه از زمان عرضه عمومی شرکت در سال 2002 است.
این واقعیت که اچ‌تی‌سی از آن زمان تاکنون هیچ کاری برای بازگشت به تجارت گوشی‌های هوشمند پیشرفته انجام نداده است، نمرات منفی زیادی را از آن این شرکت می کند، زیرا مطمئن نیستیم این شرکت تا چه زمانی می تواند به کار خود ادامه دهد. حتی قابلیت هایی مثل ارائه به روز رسانی های به موقع هم نتوانست سود فروش را بیشتر کند.
با این وضعیت اگر این شرکت یک دستگاه رده بالای جدید بسازد، آیا باید از HTC خرید کرد؟ خوب، پاسخ به این سوال دشوار است، و قبل از اینکه بتوانیم به درستی درباره آن قضاوت کنیم، باید ابتدا محصول جدید را امتحان کنیم، اما با توجه به تاریخچه عملکرد HTC، فعلا امیدوارکننده به نظر نمی رسد.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تصویر امنیتی