مکمل های پروتئینی به کنترل دیابت نوع 2 کمک می کنند.

فروشگاه آنلاین اتما

logo لطفا منتظر بمانید...
محققان در آخرین مطالعاتی که در حوزه بیماری دیابت انجام داده اند، پی برده اند که نوشیدن مقدار کمی پروتئین وی (Whey) قبل از صرف وعده های غذایی به افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک می کند تا قند خون خود را کنترل کنند. با آزمایش هایی که روی افراد مختلف داشته اند ثابت شده است که مصرف پروتئین زندگی آن ها را راحت تر کرده است.
تحقیقات نشان داده شده است که نوشیدن مقدار کمی پروتئین وی قبل از غذا به افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک می کند تا قند خون خود را کنترل کنند.
در یک مطالعه در مرکز مدیریت رژیم غذایی بیماران دیابتی، پزشکان برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 قبل از هر وعده غذایی داروهای کنترل دیابت حاوی پروتئین وی را تجویز کردند و آنها به مدت یک هفته تحت نظر گرفتند.
برای اینکه نتایج دقیق تری بدست بیاید این کار را یک هفته دیگر با همان شرکت کننده ها انجام دادند اما با داروهایی فاقد پروتئین، تا نتایج را با هم مقایسه کنند.
نتایج این آزمایش نشان داده است که هنگام مصرف مکمل وی قبل از غذا، سطح گلوکز بسیار بهتر کنترل می‌شود. به طور متوسط، سطح قند خون افراد در مقایسه با هفته ای که پروتئین مصرف نکردند، روزانه دو ساعت حالت طبیعی داشته است. علاوه بر این، سطح قند خون روزانه آنها 0.6 میلی مول در لیتر در مقایسه با زمانی که مکمل را بدون هیچ پروتئینی مصرف می کردند کمتر بود.
Dr.daniel west، مدرس ارشد و محقق اصلی مرکز تحقیقات تغذیه انسانی و گروه تحقیقاتی دیابت در دانشگاه نیوکاسل بریتانیا، می گوید: مطالعات قبلی ما فقط در آزمایشگاه و به مدت چند انجام شده بود اما این بار افراد را در حین زندگی عادی آن ها آزمایش کردیم.
ما معتقدیم پروتئین وی به دو صورت عمل می‌کند، اول، کاهش سرعت عبور غذا از سیستم گوارشی و دوم، تحریک تعدادی از هورمون‌های مهم در بدن که در نتیجه مانع بالا رفتن قند خون می‌شوند.
از آنجایی که روزانه شاهد افزایش تعداد افراد دیابتی هستیم، بررسی عملکرد جایگزین های دارویی مانند مکمل های غذایی اهمیت بیشتری پیدا می کند.
در این آزمایش 18 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 یک نوشیدنی کوچک 100 میلی لیتری شامل 15 گرم پروتئین وی را 10 دقیقه قبل از صبحانه، ناهار و شام در طول هفت روز مصرف کردند و در عین حال داروهای دیابت تجویز شده خود را ادامه دادند. پزشکان در طول این دوره روزانه میزان قند خون آن ها را اندازه می گرفتند.
Kieran Smith، دانشجوی دکترای دانشگاه نیوکاسل، که نظارت بر میزان گلوکز و تجزیه و تحلیل داده‌ها را بر عهده داشت، می گوید: «افراد به دلیل این که می توانستند در حالی که به رژیم غذایی خود پایبند باشند یک نوشیدنی کوچک قابل حمل و خوشمزه را قبل از غذای خود مصرف کنند از روند آزمایش رضایت کامل داشتند."
این تیم قصد دارد مطالعات خود را در مقیاس بزرگتر و برای مدت طولانی‌تر تا شش ماه اجرا کنند تا نتایج قابل اعتماد تری را ارائه دهند. آنها همچنین قصد دارند پروتئین‌های جایگزین را بررسی کنند، مانند پروتئین‌هایی که از منابع گیاهی مانند نخود، قارچ و سیب‌زمینی می‌آیند تا گزینه‌های بیشتری را در اختیار رژیم های غذایی وگان و پرهیز های مذهبی ایجاد کنند.
برچسب ها : مکمل های پروتئینی کنترل دیابت نوع 2 دیابت دیابت نوع 2 قند خون پروتئین وی (Whey) Whey
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تصویر امنیتی