بهترین گوشی موبایل های سال 2022 برای خرید (قسمت دوم)

فروشگاه آنلاین اتما

logo لطفا منتظر بمانید...
در مقاله قبل " بهترین گوشی موبایل های سال 2022 برای خرید (قسمت اول) " 5 گوشی موبایل از بهترین گوشی های موبایل سال 2022 برای خرید را معرفی کردیم، ادامه مطلب را در این قسمت میخوانیم.

6. Google Pixel 6

بهترین گوشی برای استفاده از تمام خدمات گوگل
Google Pixel 6 کامل ترین گوشی ای هست که شما می توانید تنها با پرداخت مبلغ 599 دلار تهیه کنید. پیکسل 6 به‌عنوان اولین گوشی پرچم‌دار واقعی گوگل از سال 2019، به کلی مسیر تلفن های هوشمند را تغییر داد و با آیفون 13 پرو و سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا از نظر کیفیت دوربین، عملکرد کلی و عمر باتری، کاملا در یک سطح قرار دارد. همچنین به لطف یک پردازنده اختصاصی جدید، برخی از ویژگی های منحصر به فرد Google را دریافت خواهید کرد. با در نظر گرفتن این واقعیت که قیمت Pixel 6 200 دلار کمتر از رقبای خود است، به سادگی با ارزش ترین گوشی پرچمدار برای طرفداران اندروید در تاریخ اخیر است. حتی خیلی بهتر OnePlus!!!
شما می توانید تفاوت بین پیکسل 6 را از پیکسل 6 پرو با صفحه نمایش تخت OLED کمی کوچکتر 6.4 اینچی 1080p و تنوع رنگی بیشتر مانند قرمز یا سبز دو رنگ تشخیص دهید (مشکی نیز یک گزینه است). برای یک گوشی نسبتا بزرگ، پیکسل 6 خیلی قطور نیست، اما ظاهر قابل توجهی دارد. همانطور که گفته شد، بدنه براق آن فوق العاده لغزنده است، بنابراین بهتر است یک قاب دیگر به جز قاب هایی که گوگل ارائه می دهد برای دستگاه خود تهیه کنید چون قاب های گوگل بی کیفیت هستند.
پردازنده داخلی این محصول Tensor است، اولین پردازنده اختصاصی موبایل گوگل که با تراشه Qualcomm Snapdragon 888 که باعث رقابت این دستگاه با دیگر گوشی های هم رده خود استTensor. این قابلیت را فراهم می کند که دستگاه با استفاده از فناوری هوش مصنوعی به ویژگی های منحصر به فردی دسترسی داشته باشد. می‌توانید از پاک‌کن جادویی برای ویرایش عکس های خود استفاده کنید، گرفتن عکس‌هایی که رنگ پوست واقعی را بهتر منعکس می‌کنند، و همچنین از Google Assistant برای رسیدگی به تماس‌های خودکار استفاده کنید. پیکسل 6 دارای 8 گیگابایت رم، 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی است و جدیدترین نرم افزار اندروید 12 را با قالب جدید Google Material You اجرا می کند.
در دوربین پشتی این محصول تنوعی از انواع دوربین‌های دوگانه، دوربین‌های عریض 50 مگاپیکسلی و دوربین‌های اولتراواید 12 مگاپیکسلی، به همراه حسگر فوکوس خودکار تشخیص لیزری برای نور کم و عمق وجود دارد. برخلاف مدل پیکسل 6 پرو، پیکسل 6 دوربین تله فوتو ندارد. با این حال، تصاویر آن هم در نور معمولی و هم در نور کم بسیار خوب است و بسیار قابل رقابت با بهترین های اپل است.
پیکسل 6 دارای باتری 4614 میلی آمپر ساعتی است (برای کاربرانی که استفاده زیادی ندارند، می تواند دو روز دوام بیاورد)، از شارژر بی‌سیم Qi پشتیبانی می‌کند و در برابر آب و باران مقاوم است (IP68). نقطه ضعف اصلی آن کند بودن اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش است و گوشی فاقد گزینه قفل چهره است. اگرچه پیکسل 6 کامل نیست، اما یک گوشی همه جانبه خوب با قیمت 599 دلار است و انتخاب ما برای بهترین تلفن اندرویدی برای خرید در حال حاضر است.

7. Samsung Galaxy Z Flip 3


بهترین گوشی تاشو سال 2022
آیا از گوشی‌های هوشمندی به جای پیشرفت هر روز فقط بزرگ تر و سنگین تر می شوند خسته شده اید؟ و میخواهید راه های جدیدی را برای استفاده از گوشی خود امتحان کنید؟ به نظر می‌رسد که سومین گوشی هوشمند سامسونگ، تعادل مناسبی بین جذابیت بصری، سیستم عامل و قیمت برقرار می‌کند که گلکسی زد فلیپ 3 را برای کاربران سامسونگ جذاب می‌کند.
با قیمت 999.99 دلار، این دستگاه جیبی 4.2 اینچی می تواند به یک صفحه نمایش 6.7 اینچی 1080p OLED تبدیل شود که روشنایی مطلوبی دارد و نرخ تازه سازی سریع 120 هرتز دارد. این صفحه همچنین می تواند به عنوان یک صفحه نمایش تقسیم شونده برای انجام چند کار استفاده شود. هنگامی که بسته است، می توانید از صفحه نمایش دوم بیرونی 1.9 اینچی استفاده کنید، که ویجت های مفیدی مانند اعلان های برنامه و کنترل های پخش کننده صوتی را بدون اینکه مجبور شوید گوشی را باز کنید نمایش می دهد.
گلکسی فلیپ 3 دارای همان پردازنده Qualcomm Snapdragon 888 و 8 گیگابایت حافظه رم مانند سایر گوشی های پرچمدار دیگر است که در سال 2021 عرضه شد. عمر باتری نیز بسیار خوب است و بین 4 تا 5 ساعت از صفحه نمایش بین شارژها قابل استفاده است.
خیلی بد است که دوربین های دوگانه آن نسبت به نسخه قبلی ارتقا پیدا نکرده اند. هر دو دوربین 12 مگاپیکسلی استاندارد عریض و فوق عریض عقب و همچنین دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی جلو، عکس‌های خوب اما نه خیلی عالی می‌گیرند. با توجه به فرم فاکتور Z Flip 3، این دستگاه می‌تواند به عنوان یک سه‌پایه برای دوربین‌ها عمل کند، که راه‌های سرگرم‌کننده و خلاقانه ای را برای عکس‌برداری ایجاد می‌کند.
برخلاف مدل 1400 دلاری Motorola Razr (2020)، سامسونگ گلکسی زد فلیپ 3 به نسبت طراحی و قیمت مناسب انتخاب خوبی برای گوشی های تاشو است. دقیق نمی توان گفت که این صفحه نمایش تاشو چقدر بادوام خواهد بود، اما حداقل شما می توانید جزو اولین کسانی باشید که این قابلیت را امتحان می کنید.

8. TCL 20S


بهترین گوشی زیر 300 دلار سال 2022
همه به یک گوشی پرچمدار درجه یک نیاز ندارند و حتی استفاده از یک گوشی ارزان قیمت می تواند این روزها لذت بخش باشد. اگر بودجه شما زیر 300 دلار است و در جستجوی مناسب ترین گوشی در بازار هستید، TCL 20S 250 دلاری انتظارات شما را در مورد ظاهر، عملکرد و قیمت حتما برآورده خواهد کرد.
ممکن است برند TCL را از تلویزیون های هوشمند مقرون به صرفه آن بشناسید، که این فناوری صفحه نمایش در گوشی های موبایل هم وجود دارد و صفحه نمایش 6.67 اینچی TCL 20S را با وضوح 1080p از دیگر رقبای آن متمایز می کند. 20S دارای لایه‌ای از «کریستال‌های منشوری در اندازه میکرون» مقاوم در برابر اثر انگشت است که درخشندگی ظریفی به آن می‌دهد. دارای حسگر اثرانگشت سریع است که در دکمه پاور آن تعبیه شده است و همچنین به عنوان یک گزینه امنیتی اضافی، قفل با چهره را باز می کند.
در حالی که سیستم دوربین S20 چیزی برای تعریف کردن ندارد، اما دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و دوربین جلوی 15 مگاپیکسلی هر دو توانایی گرفتن عکس های دقیق در شرایط نوری خوب را دارند - فقط از آنها برای عکاسی در شب یا ماکرو استفاده نکنید.
برای یک گوشی مقرون به صرفه، 20S به لطف پردازنده Qualcomm Snapdragon 665 و 4 گیگابایت رم، تاخیر خاصی در عملکرد ندارد. به طور پیش فرض، 128 گیگابایت حافظه داخلی، اسلات کارت microSD، جک 3.5 میلی متری صدا و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی دارد، که حدود دو روز بدون شارژ دوام می آورد.
TCL 20S گواه این است که حتی با 250 دلار هم می توان یک گوشی خوب را بدون ایراد زیاد خرید. تمام اصول اولیه ای را که هر کسی از یک تلفن می خواهد در خود جای داده است: عملکرد خوب، صفحه نمایش کاربردی، عمر باتری کافی و قیمت مناسب.

9. Google Pixel 5A


بهترین گوشی اندروید زیر 500 دلار سال 2022
گوگل پیکسل 5A شاید ناشناخته ترین گوشی هوشمند امسال باشد، زیرا خیلی کمی هستند که آن را بشناسند ولی همان تعداد کم یک دل نه صد دل عاشق این محصول شده اند. این محصول فقط از فروشگاه آنلاین Google در دسترس است و فروشگاه های دیگر آن را ندارند، اما ارزش تلاش برای به دست آوردن این گوهر پنهان 450 دلاری را دارد.
Pixel 5A برخی ارتقاءهای کلیدی را نسبت به Pixel 5 انجام داده است: صفحه نمایش آن اکنون کمی بزرگتر است و 6.3 اینچ است، دارای باتری کمی بزرگتر با ظرفیت 4680 میلی آمپر ساعت است و محافظت ناچیزی در برابر گرد و غبار و آب (IP67) ارائه می دهد. در غیر این صورت، دارای همان سنسور دوربین محبوب، پردازنده Qualcomm Snapdragon 765G، 6 گیگابایت رم و همچنین اتصال 5G (زیر 6 گیگاهرتز 5G) است.
مانند مدل های قبلی خود، برتری اصلی Pixel 5A دوربین آن است که می تواند با پرچمدارانی با قیمت 1000 دلار یا بیشتر روبرو شود. دلیلش این است که گوگل بیشتر پردازش تصویر را در نرم افزار انجام می دهد خود سنسور در واقع چند سال از عمر آن می گذرد. این بدان معناست که Pixel 5A می‌تواند عکس‌های شبانه بگیرد، عکاسی نجومی انجام دهد و حالت پرتره قابل عبور دارد. نمی‌تواند در فیلم برداری با iPhone SE رقابت کند، اما هر بار درعکس برداری آن را شکست می‌دهد.
یکی از مزایای خرید پیکسل این است که در ردیف اول برای آخرین به‌روزرسانی‌های اندروید قرار می‌گیرد. گوگل متعهد شده است که سه سال سیستم عامل و به روز رسانی های امنیتی را برای 5A ارائه کند. اندروید 12 در حال حاضر برای آن در دسترس است و یکی از اولین مدل هایی خواهد بود که پس از آن نسخه بعدی را دریافت می کند.
10. Samsung Galaxy Z Fold 3

بهترین گوشی تاشو عرضی در سال 2022
اگر منتظر بودید که گوشی های تاشو عرضی به پتانسیل خود برسند، امسال بهترین موقع برای خرید است و گلکسی زد فولد 3 بهترین انتخاب است.
Fold 3 نسل سوم گوشی تاشو سامسونگ است. اندازه آن مانند یک گوشی هوشمند لاغر است که در جیب شما جای می گیرد، اما وقتی باز شود، یک صفحه نمایش 7.6 اینچی به اندازه تبلت رو به روی شما قرار می گیرد. این صفحه داخلی همه چیز مانند خواندن کتاب، مرور وب، تماشای ویدیو و بازی‌ کردن را لذت‌بخش‌تر و هیجان انگیز تر می‌کند. وقتی استفاده از آن را تمام کردید، فقط آن را تا کنید و مانند هر گوشی دیگری در جیب خود بگذارید. همچنین دارای یک صفحه نمایش 6.2 اینچی اضافی بر روی جلد با وضوح 2268 در 832 است، بنابراین می توانید در مواقعی که زمان یا فضای کافی برای باز کردن صفحه اصلی ندارید، از آن برای کارهای سریع استفاده کنید.
این انعطاف پذیری با هر تلفن دیگری که می توانید در حال حاضر بخرید قابل مقایسه نیست، اما آنچنان هم بی عیب و ایراد نیست. Fold 3 در حالت بسته در مقایسه با گوشی های معمولی دو برابر ضخامت دارد، عملکرد تمام دوربین های آن پایین تر از حد معمول هستند و باتری 4400 میلی آمپر ساعتی آن برای تامین انرژی صفحه نمایش هایش کمی کوچک است. در حالی که Fold 3 در برابر آب (IPX8) مقاوم است، دوام صفحه نمایش تاشو و لولای آن همچنان مشخص نیست.
بزرگ ترین تفاوت این محصول قیمت عجیب آن است. Fold 3 تقریبا از همه تلفن های رده بالا گران تر است. با قیمت 1800 دلار، شما برای توانایی تا شدن هزینه خیلی زیادی پرداخت می کنید. اما اگر می‌خواهید برای تجربه‌ای که شبیه هیچ چیز دیگری نیست، این نقاط ضعف را تحمل کنید، Fold 3 را حتما تهیه کنید.
برچسب ها : بهترین گوشی موبایل های سال 2022 برای خرید گوشی موبایل های سال 2022 گوشی موبایل Samsung Galaxy S22 Plus Samsung Galaxy S22 Plus iPhone 13 Pro وiPhone 13 Pro Max iPhone 13 Pro Max iPhone 13 Pro Apple iPhone 13 Mini Samsung Galaxy S22 Ultra
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تصویر امنیتی