مقایسه Samsung Galaxy S22 Ultra با Apple iPhone 13 Pro Max

فروشگاه آنلاین اتما

logo لطفا منتظر بمانید...
سامسونگ و اپل با همدیگر نزدیک به 80% از بازار گوشی های موبایل آمریکا را در اختیار دارند، در حالی که تقریبا همین تعداد از کاربران، گوشی های خود را منحصرا از نمایندگی های فروش خصوصی خریداری می کنند که آن ها هم بیشتر آیفون و گلکسی می فروشند.
مسلما گریزی از جدال بین سامسونگ و اپل در ایالات متحده وجود ندارد، به همین دلیل است که رقابت پرچمدار سال 2022 سامسونگ (S22 Ultra) و بهترین آیفونی که در بازار وجود دارد ( 13 Pro Max) اجتناب ناپذیر است.


مقایسه قیمت S22 اولترا و آیفون 13 پرومکس

پایه قیمت ها برای مدل های 128 گیگ: 1199.99دلار (S22 Ultra) در مقابل 1099دلار (13 Pro Max)
سامسونگ قیمت خود را از سطح اولیه 1199.99دلار افزایش نمی دهد، بنابراین انتظار می رود که باید یک مقدار بیشتر از آیفون بپردازیم. قطعا تفاوت های بیشتری به غیر از قیمت وجود دارد، مثلا دوربین پریسکوپ 10x و محفظه نگهداری قلم S pen، همینطور نباید سرعت بیشتر شارژ شدن را هم نادیده بگیریم.
سامسونگ در اینجا بازی هوشمندانه اپل را پیش گرفته است، استفاده از باتری های مقرون به صرفه Amperex و اضافه کردن ویژگی های بیشتر به تجهیزات داخلی برای کنترل بیشتر هزینه های تولید، بنابراین بعید است اپل بتواند فقط از راه قیمت گذاری با سامسونگ رقابت کند.


مقایسه طراحی رنگ و نمایشگرها

S22 Ultra: مشکی، سفید، شرابی، سبز، قرمز، آبی آسمانی، خاکستری
13 Pro Max: خاکستری، طلایی، نقره ای، آبی
اول از همه، طراحی S22 Ultra زمانی که به پشت آن نگاه می کنیم بسیار نا متعارف است، زیرا حلقه های لنز دوربین به جای اینکه در یک قسمت مشخص قرار گیرند هر کدام مقداری از سطح گوشی بالاتر آمده اند. در اینجا آیفون تنظیمات دوربین منحصر به فرد خود را دارد اما باز هم به پای کیت دوربین raindrop سامسونگ نمی رسد.
رنگ هایی هم که سامسونگ ارائه می دهد کاملا با آیفون متفاوت است. در آخر هم وجود یک محفظه مخصوص قلم S pen و باتری 5000 mAh این امکان را به S22 Ultra می دهد تا نسبت تصویر آن از 19.3:9 به 20:9 تغییر کند و با اندازه 13 Pro Max برابری کند.
در زیر چند تصویر از طرح های
S22 Ultra و 13 Pro Max مشاهده میکنیم که دقیقا نمی توان اسم raindrop مانند طراحی LG روی این ها گذاشت اما تا حدی نزدیک است.

اولین بار سری Google Pixel 6 این مدل از قرار گیری لنز دوربین در گوشه کناری دستگاه را به کار برد حالا هم سامسونگ این طراحی را کرده است، این عمل باعث رضایت کاربران است در مقابله با دوربین غول پیکر در 13 Pro Max.
با این وجود که
13 Pro Max بزرگترین صفحه نمایش فعال را در بین مدل های آیفون تا کنون دارد، اما با S22 Ultra که در آن از جدیدترین ساختار کاهش حاشیه سامسونگ استفاده شده است که حتی یک ذره هم فضای بلا استفاده ندارد، اصلا قابل مقایسه نیست. همچنین بزرگترین صفحه نمایش را در بین سری های رده بالای گلکسی ارائه می دهد، با صفحه نمایش 6.8 اینچی بزرکتر از 13 Pro Max که 6.7 اینچی است اما با نسبت تصویر دقیقتر.



نمایشگر S22 Ultra در مقابل 13 Pro Max


در حالی که اپل اوج روشنایی صفحه 13 Pro Max را به 1200 نیت فزایش داده است، پنل نسل جدید LPO OLED سامسونگ S22 Ultra این رقم را به 1750 نیت می رساند که از تغییر رنگ ناگهانی جلوگیری می کند، سامسونگ با این حرکت لقب بهترین صفحه نمایش را از آن خود کرده است، به طوری که بتوانیم بیشترین لذت را از صفحه نمایش خود ببریم.

چنین سطوح روشنایی بالایی تنها در پنل 1440p Ultra امکان پذیر خواهد بود که محتوای HDR را در تنظیمات نور محیطی بالا تماشا کنید، این موضوع برای آیفون هم یکسان است، پس گلکسی اینجا برگ برنده را خواهد داشت.

برای کارآمد بودن بیشتر مصرف انرژی ذخیره شده در S22 Ultra یک سیستم نرخ نو سازی(رفرش ریت) نقطه ای تا حداقل فرکانس تک هرتزی طراحی شده است، در حالی که 13 Pro Max فقط در بازه فرکانس 10_120 هرتز بازدهی دارد. کنترل رفرش ریت آن کمی هوشمند تر است مانند زمانی که صفحه نمایش خود را لمس می کنید و با سرعت بیشتری روشن می شود، بنابراین از نظر کارایی باتری، اپل در رده بالاتری قرار دارد.

S22 Ultra بعد از مدت ها از زمان معرفی سری Note 20 با قلم S pen خود باز می گردد اما این دفعه مجهز به یک لایه دیجیتایزر برای قرارگیری بهتر قلم در محفظه داخلی است، که Ultra را به یک دستگاه همه کاره تبدیل می کند.

اندازه و کیفیت صفحه نمایش


در مقایسه با دوربین سه گانه 12 مگاپیکسلی 13 Pro Max، دوربین S22 Ultra چیزی فراتر از این جهات به حساب می آید. دوربین اصلی 108 مگاپیکسل، یک دوربین ultrawide 12 مگاپیکسلی و یک دوربین 10 مگاپیکسلی 3x telephoto یا سنسور بزرگنمایی 10x periscope، که در S21 Ultra هم به همین شکل است.

مشخصات دوربین S22 Ultra و 13 Pro Max

با این حال، سامسونگ یک دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی با دیافراگم بازتر برای جذب نور بیشتر قرار داده است. 13 Pro Max دارای بزرگترین سنسوری است که تا به حال در یک آیفون قرار داده شده است، و حتی بزرگترین سنسور در تمام تلفن‌ها، به همین دلیل، قدرت اضافه شده در نور کم دوربین اصلی S22 Ultra ممکن است فقط کمی در برابر آن مقاومت کند. همانطور که در تصاویر زیر مشاهده می کنید.

سامسونگ به ‌طور پیش‌فرض از سطح نورپردازی بالاتری در S22 Ultra استفاده می‌کند، که باعث می‌شود عکس‌ها روشن‌تر و واضح‌تر به نظر برسند و جزئیات بیشتر قابل تشخیص باشد که از عکسهایمان در شب بیشتر لذت ببریم.





استفاده از دوربین نسل جدید ISOCELL 108 مگاپیکسلی امکان گرفتن عکس با جزئیات بیشتر را فراهم کرده است، این جایی است که 13 Pro Max حتی با وجود قابلیت ویدئوهای ProRes و ویرایش تصویر با تکنولوژی RAW، نمی تواند گلکسی را شکست دهد.

سامسونگ همچنین تثبیت‌کننده تصویر بسیار دقیق‌تری را معرفی می‌کند که گفته می‌شود لرزش‌های دست و لرزش هنگام راه رفتن را تا 48 درصد کاهش می‌دهد، بنابراین انتظار عکس‌های واضح‌تر و فیلم‌های روان تری را در رقابت با فناوری شیفت سنسور iPhone 13 Pro Max داشته باشید.

سامسونگ همچنین از رنگ‌ های کمتری استفاده کرده است که از نظر بازآفرینی رنگ ها، صحنه قبل از لنز را با وفاداری بیشتری منعکس می‌کنند، که از نظر عموم به علت اشباع رنگ بهتر، آیفون طرفداران بیشتری دارد. اما زمانی که بحث درباره وضوح بزرگنمایی تصویر باشد، آیفون هیچ قدرتی در برابر سامسونگ ندارد، حتی در زوم 3x چه برسد به اینکه زوم 10x باشد.
S22 Ultra در حال ارتقاء پردازنده Snapdragon 888 است که در S21 Ultra با چیپست 4 نانومتری Snapdragon 8 Gen 1 وجود داشت، اما نسخه جدید Exynos 2200 با گرافیک AMD در S22 Ultra است که برای کاربران قابل توجه است.

نسخه Exynos 2200 اولین موردی است که ثمرات همکاری Samsung-AMD با زیرسیستم گرافیکی mRDNA را به ارمغان می‌آورد که قطعا بر هسته‌های Mali موجود در چیپست‌های قبلی Exynos است که برای کاربران قابل توجه است.

همانطور که در امتیازات زیر می بینید، 13 Pro Max با پردازنده Apple A15 با اختلاف خیلی زیاد در صدر جدول قرار دارد.

همانطور که می دانید بنچمارک‌های مصنوعی چندان نشان‌دهنده عملکرد در دنیای واقعی نیستند، زیرا عملکرد را تحت فشار نیز باید بررسی کرد، بنابراین پردازنده‌ها را باید با تاکید بیشتر بر روی گرافیک بررسی کرد.
عمر باتری و سرعت شارژ

هر دو گوشی از باتری‌های بزرگی بهره می‌برند. گلکسی S21 Ultra ثابت کرده بود که طولانی‌ترین عمر باتری را در گوشی اندرویدد دارد، بنابراین ما از S22 Ultra انتظار کمتری نداشتیم، اما اشتباه کردیم زیرا در فرکانس 120 هرتز و تست های کنترل کیفیت یوتیوب امتیاز کمتری کسب کرد. با این حال، در معیارهای باتری برای گیمینگ، با آیفون 13 پرو مکس همتراز است که توانسته جایگاه اول را در نمودار عمر باتری گوشی های پرچمدار ما به خود اختصاص دهد.

در اینکه S22 Ultra از نظر سخت افزاری و نرم افزاری ضعیف تر عمل کرده است شکی نیست، حتی باتری آن 10درصد هم کوچکتر است. اما با وجود پردازنده قوی Exynos 2200 و عمر باتری فوق العاده خود توانسته است با یک بار شارژ 10ساعت گیم اجرا کند.

S22 Ultra در نهایت می تواند از سرعت شارژ سریع 45 واتی پشتیبانی کند. درست است که در رقابت با شرکت های چینی که سرعت شارژ را تا 120 وات هم رسانده اند رقم پایینی است، اما سامسونگ می تواند تنها با توان 25 وات از قدرت S21 Ultra باتری 5000 میلی آمپر خود را در یک ساعت یا بیشتر شارژ کند.

علاوه بر این، اپل به سرعت شارژ کند خود شهرت دارد و 13 Pro Max نیز از این قاعده مستثنی نیست، زیرا باتری 4352 میلی آمپر آیفون بیشتر از 2 ساعت زمان نیاز دارد تا به شارژ کامل خود برسد. این در صورتی است که شارژر 45 واتی S22 Ultra این کار را در یک ساعت و دو دقیقه انجام می‌دهد و باتری آن در کمتر از 20 دقیقه از حالت تخلیه به 50 درصد می‌رسد.
برچسب ها : مقایسه Samsung Galaxy S22 Ultra با Apple iPhone 13 Pro Max Samsung Galaxy S22 Ultra Apple iPhone 13 Pro Max مقایسه قیمت S22 اولترا و آیفون 13 پرومکس S22 اولترا آیفون 13 پرومکس مقایسه طراحی رنگ و نمایشگرها طراحی رنگ نمایشگرها نمایشگر S22 Ultra نمایشگر 13 Pro Max اندازه و کیفیت صفحه نمایش صفحه نمایش مشخصات دوربین S22 Ultra مشخصات دوربین 13 Pro Max مقایسه دوربین S22 Ultra و 13 Pro Max عمر باتری و سرعت شارژ عمر باتری 13 Pro Max عمر باتری S22 Ultra
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تصویر امنیتی