7راه ساده برای مبارزه با اضطراب و استرس

فروشگاه آنلاین اتما

logo لطفا منتظر بمانید...

در دنیایی که ما دائماً در حال مقایسه ظاهر ، سبک زندگی ، شغل و روابط خود با دیگران هستیم ، اضطراب و نگرانی به راحتی به زندگی ما راه پیدا میکند. حقیقت این است که ، خواه اجتماعی باشید یا  منزوی ، برون گرا یا درون گرا ، اضطراب در برخی از دوره های زندگی بر همه ما تأثیر می گذارد. و پاندمیک کرونا هم باعث پر رنگ تر شدن این مساله شده است.

یک سال از کرونا  می گذرد ، یک نگاه اجمالی کوتاه به اخبار با عکس هایی از بیمارستان های شلوغ ، داستان هایی که از مردم می میرند ، ناامید کننده است. ما از سلامتی خود و عزیزانی که ممکن است آسیب پذیرتر باشند می ترسیم. ما نگران معیشت خود هستیم ، زیرا این ویروس باعث بی ثباتی اقتصادی و سقوط عظیم اقتصادی می شود و فقط به این فکر می کنیم که چطور این اتفاق افتاده است.

ما می دانیم که ماندن در خانه برای محافظت از خود ، عزیزانمان ضروری است ، اما پوشیده نیست که این کار میتواند یک آسیب دیگر به سلامت روانی و رفاه کشور وارد کند.

به همین دلیل یافتن راه های ساده برای مبارزه با اضطراب بسیار مهم است.

کلر چمبرلین ، نویسنده بهداشت ، UnAnxious را نوشت -  کتابچه راهنمایی که به گفته وی به مردم کمک می کند احساسی که دارند و چرا چنین احساسی دارند را بشناسند و درک کنند. این توصیه ها و نکاتی کاربردی برای مراقبت از بهزیستی ذهنی و جسمی شما به صورت روزمره ارائه می دهد تا به خوانندگان کمک کند تفکر منفی را به چالش بکشند و تغییرات مثبت در سبک زندگی ایجاد کنند ، در اینجا 7 کار ساده Claire آورده شده است که می توانید روزانه انجام دهید تا احساس "اضطراب" کمتری داشته باشید.

1. ورزش کنید

ثابت شده است که ورزش نه تنها آمادگی جسمانی ، بلکه سلامت روانی شما را نیز تقویت می کند. علاوه بر کاهش اضطراب (با استفاده از آن آدرنالین در هنگام پرواز یا پرواز به روش مثبت) ، ورزش همچنین احساس سلامتی را افزایش می دهد و اعتماد به نفس را بهبود می بخشد (به دلیل اندورفین هایی که بعد از تمرین بدن شما را فرا می گیرد). علاوه بر این ، وقتی شروع به ورزش منظم می کنید ، متوجه می شوید که بیش از آنچه باور داشته اید توانایی دارید و این احساس خوشایند می تواند به تمام زمینه های زندگی شما سرایت کند.

2. مصرف کافئین خود را محدود کنید

می توانید برای چند هفته یک دفترچه یادداشت غذایی نگه دارید، تا ببینید آیا الگوی اضطراب شما وجود دارد یا خیر. گاهی اوقات به سادگی می تواند فیزیولوژیکی باشد ، مانند تأثیر کافئین در لاته صبحگاهی شما.

3.   scroll کردن را متوقف کنید

مطالعات متعدد نشان داده است که استفاده زیاد از شبکه های اجتماعی منجر به ضعف در سلامت روان می شود، به طوری که کاربران بیشتر موارد افسردگی ، اضطراب ، تنهایی ، "ترس از دست دادن" (FOMO) ، احساس انزوا ، عزت نفس پایین و حتی افکار خودکشی را تجربه می کنند.البته  رسانه های اجتماعی زمانی که معقول  استفاده شوند، می توانند راهی برای ارتباط با افراد همفکر باشند و شما را در معرض ایده های مثبت ، جالب و جدید قرار دهند. رسانه های اجتماعی می توانند راهی برای ارتباط با افراد همفکر باشند و شما را در معرض ایده های مثبت ، جالب و جدید قرار دهند. متأسفانه گرفتار شدن آسان است و هنگامی که شروع به بررسی وسواسی می کنید ، احتمالاً بیشتر در یک چرخه مقایسه اجتماعی قرار خواهید گرفت. اگر از رسانه های اجتماعی استفاده می کنید، مهم است که به یاد داشته باشید که این زندگی واقعی نیست: این یک عکس ویرایش شده از لحظاتی است که مردم می خواهند شما ببینید. اگر رسانه های اجتماعی به نوعی احساس ناراحتی شما را ایجاد می کنند ، در نظر داشته باشید که خود را به مدت چند هفته فقط به نیم ساعت در روز محدود کنید یا هر هفته چند روز بدون شبکه های اجتماعی داشته باشید و ببینید آیا احساس دیگری دارید.

4. یک برنامه مدیتیشن نصب کنید

مطالعات نشان داده است که مدیتیشن می تواند تأثیرات مثبتی بر روی ذهن و بدن شما بگذارد ، استرس و اضطراب را کاهش می دهد ، ضربان قلب را کاهش می دهد، گردش خون را بهبود می بخشد و باعث بهبودی می شود.

5- نوشتن را امتحان کنید

Journalling در سال های اخیر به نوعی هنر تبدیل شده است، اگرچه بیشتر ما عادت نداریم که احساسات درونی خود را به طور منظم بنویسیم ، بنابراین در ابتدا ممکن است ناخوشایند به نظر برسد. ولی به ما کمک می کند عوامل تحریک کننده اضطراب را متوجه شویم  و متعاقباً آنها را مدیریت کنند.

6. پیش قدم باشید

اگر مورد خاصی باعث اضطراب شما شده است، سعی کنید از آن دور نشوید. پذیرفتن مسئله به جای اینکه صورت مسئله را پاک کنید مهمتر است. سعی کنید مشکلات بزرگ و طاقت فرسا را ​​به قطعات کوچکتر و قابل کنترل تقسیم کنید. به یاد داشته باشید ، برداشتن حتی یک قدم کوچک بسیار مثمر ثمرتر و مثبت تر از تلاش برای وانمود کردن هیچ اشتباهی است.

7. با حواس خود هماهنگ شوید

ذهن آگاهی صرفاً معطوف به لحظه حال است ، دقیقاً همانطور که هست ، بدون قضاوت. این نوع آگاهی آگاهانه (توجه کامل شما به لحظه حال) بدان معنی است که دیگر جایی برای نشخوار کردن گذشته یا نگرانی در مورد آینده وجود ندارد. برای شروع ، سعی کنید چند دقیقه توجه کامل خود را به محیط اطراف خود معطوف کنید و به نوبه خود بر روی هر یک از حواس خود تمرکز کنید : بینایی ، شنوایی ، لامسه، بویایی و چشایی.
ترجمه و گردآوری اتما

برچسب ها : استرس اضطراب کاهش استرس کاهش اضطراب کنترل استرس کنترل اضطراب
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تصویر امنیتی